View Single Post
Sitat av brsbent Vis innlegg
Litt av poenget med en legalisering og som følger av det skattebelagte produkter vil i teorien brukerne finansiere støtteapparatene og det rundt. Du skjønner vel såpass? Fordi om du har en feilslått illusjon om at det er du som finansierer dop-bruket demmes som følger av en legalisering så betyr ikke det nødvendigvis at det stemmer. Det er et sinnsykt stort tema og våres feilaktige synsing hjelper ikke. Jeg sier altså ikke at det jeg sier er rett og det du sier er galt, jeg gir deg bare svar til dine spørsmål/argument mot argument, for å røre litt i gryta.
Vis hele sitatet...
Såklart, salgene av disse produktene vil kunne hjelpe til med å betale for utgiftene. Men de vil ikke dekke utgiftene! momsen på øllet du drikker på bar dekker da ærlig talt ikke skadene fulle folk gjør i fylla?
Du vil uansett betale skatt på det eventuelle nye systemet ved en avkriminalisering. men som jeg har nevnt, jeg er for åpent salg av milde stoffer, og avkriminalisering av tyngre stoffer, tho med en ukjent vri, som kan bli vanskelig å klekke ut en god løsning på.