View Single Post
Sitat av imba Vis innlegg
Såklart. Jeg betaler as we speak politiet for at de skal sende ut bøtene til rusmisbrukerne, men samtidig så gjør politiet en god jobb vedsiden av også. Pluss at om du veier det opp imot hverandre, den brøkdelen politiet bruker på å ta vanlige rusbrukere, kontra et helt nytt system med kanskje e ny offentlig instans, som jeg tror isåfall, vil koste mere penger enn at en politimann bruker en halvtime av 8timers dagen sin på å skrive bøter. Tross alt, det er ikke så utrooolig mange "narkotika"-brukere som blir tatt ut av det blå, uten at det er noe annet inn i bildet. (ulydig borger, kanskje selger litt for å veie opp for sitt eget bruk, vold o.l., alt mulig rart)

Jeg selv har aldri blitt tatt av politiet for bruk av narkotiske stoffer, har gått forbi kjørende politibiler midt på natta i sketchye gater hvor de kanskje kunne ha tenkt seg en kjedlig vinternatt å stoppa meg for å sjekke meg, noe de hadde gjort helt sikkert om de hadde kjent til meg fra tidligere kriminelle årsaker. (Om det i det hele tatt skulle være relevant)



Det var da tross alt ikke problemstillingen min i innlegget, også om du leser, så er jeg faktisk FOR avkriminaliseringen, men er nogen lunde kritisk, og jeg gjenstår selv å tenke ut et fornuftig system.
Vis hele sitatet...
Litt av poenget med en legalisering og som følger av det skattebelagte produkter vil i teorien brukerne finansiere støtteapparatene og det rundt. Du skjønner vel såpass? Fordi om du har en feilslått illusjon om at det er du som finansierer dop-bruket demmes som følger av en legalisering så betyr ikke det nødvendigvis at det stemmer. Det er et sinnsykt stort tema og våres feilaktige synsing hjelper ikke. Jeg sier altså ikke at det jeg sier er rett og det du sier er galt, jeg gir deg bare svar til dine spørsmål/argument mot argument, for å røre litt i gryta.