Tråd: Pokerhjelp!
View Single Post
Javel...

Tips #1: Å be en (etter all sannsynlighet) tapende spiller, som allerede sliter med for liten roll til ordentlig BRM, om å øke innsatsen med både større bets og større sjanser (tolker det som mer gambling), er pokerselvmord. Jeg synes det sier seg selv, men jeg kan jo alltids prøve å forklare i detalj hvorfor dette vil gå galt. Stikkord: Varians.

Tips #2: En nybegynner mangler grunnleggende taktikk og erfaring i både preflop- og postflop-spill. Det vil aldeles ikke være lønnsomt for en slik spiller å begynne å spille ATC da. "Ikke tenk på kortene, ta sjanser og tenk at alle kort kan være bra"... Høres ut som en kompis av meg som helt seriøst gir meg 1:1 action på sidebets på AA mot 92o HU, fordi han mener at alle starthender kan gi alle mulige hender uansett. Dette er ikke riktig taktikk for å lære seg å slå NL2. Grunnen er i hovedsak at NL2 er dominert av LP-spillere, og da er det ikke profitabelt å spille på en enda løsere range.

Tips #3: Vel.. Hva kan jeg si. Bløffing er en gigantisk del av poker. Du er ikke en vinnende spiller om du ikke kan ta ned potter med annet enn nuts. Med mindre alle andre deler av gamet ditt er helt i verdensklasse. Å være en supernit har aldri vært profitabelt på noe som helst nivå. Man får så sjeldent nuts at man i lengden vil tape på å vente på dem. Både fordi du betaler masse i blinds, og også fordi når du først spiller nøttene dine, så skal du sitte i tidenes gullfiskbolle for å få action.

Hvis jeg må forklare ytterligere, så for all del si i fra. Godt at konklusjonen ikke bestrides.