View Single Post
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Noen som har noen tanker om hvorfor vegetarianismen er så dårlig stilt i Norge?
I de fleste andre land vil man enkelt kunne finne velsmakende vegetariske retter, mens her hjemme på berget, er det nesten umulig for meg å spise ute, pga latterlig dårlig tilbud, og jeg er en ovo-lakto-vegetarianer (sorry for engelsk link, men det fantes beskrivende nok ikke norsk side om dette), gudene vet hvilket helvete veganerne må ha.

Folk i Norge er jo rimelig opplyste i forhold til andre land, skal man tro avisene, og både magefølelsen min og den lille forskningen jeg kunne finne med min begrensede google-fu, viser korrelasjon mellom vegetarianisme og utdanning/intelligens.
Men allikevel opplever jeg jevnlig å bli regelrett mobbet pga min aversjon mot å fortære døde dyr.

Hvis det hadde vært lettere å være veggis tror jeg nok flere ville velge bort kjøtt, men det er kanskje ikke marked for det i Norge, vet ikke om dette er en catch-22 eller ikke, kanskje noen andre har noen synspunkter.


For å sette det litt på spissen, synes jeg det er ganske sært at det i det hele tatt er lov til å ale opp levende vesener med det ene formål å spise dem, det er jo ganske barabarisk hvis man tenker seg litt om.


Med de økende befolkningstallene rundt om i verden, og utviklingslands økende kjøttkonsum vil jo det etterhvert bli et enormt problem med ressursbruk til kjøttoppdrett, som jeg håper vi kan klare å løse.
Vis hele sitatet...
Ok.. Vil gjerne vite hvorfor jeg ikke skal spise kjøtt?
Ja, det er dyrere å fremstille. Og..? Det er åpenbrat at det er noe jeg ikke ser. For meg virker det som at det er rebellske jenter som ikke liker fisk, og ikke er fornøyd med vekta si som nekter å spise kjøtt og fisk. Som du nok forstår, og som jeg går utifra, sp har jeg et galt synspunkt på dette. Please elaborate?

Ps: Absolutt litt OT..

OG: Hva er så mye bedre med å ale opp levende GULRØTTER eller KÅL for den ene hennsikt å konsumere dem?

Kompis, det er slik det fungerer..
Sist endret av random42099; 29. mai 2011 kl. 02:45.