View Single Post
Hvorfor diskuterer folk egentlig om saken var i overkant voldelig og om gjerningsmannen ikke burde/burde få fengselsstraff? Du kan ikke bable i vei med masse teori når du selv ikke har vært i en lignende situasjon hvor du føler deg og din partners liv er i fare. Selvfølgelig har jeg sympati for trådstarter her, og ikke gjerningsmann, når trådstarter sier han burde bures inne. Greit nok at gjerningsmann ikke vil bures inne for dette mtp at han er psykisk ustabil, men jeg har full sympati til trådstarter når han føler seg selv og andre i nabolaget truet av denne mannen. Jeg har selv vært inne i en lignende situasjon for par år tilbake, da en mann kom fra intet, plutselig gikk amok, skrek som faen og knuste et reklameskilt med nevene. Jeg gikk forbi han med to meters avstand og var forberedt på at han ville gå løs på meg. Dette gjorde han heldigvis ikke, men han gikk forbi meg med ett dødelig blikk. Forøvrig, så vil jeg si at trådstarter har gjort alt riktig i forhold til denne situasjonen, da han ikke hadde hatt sjangs å løpe fra konfrontasjonen da partneren hans tydeligvis ville ha blitt tatt igjen av gjerningsmannen.