View Single Post
Hei, har nettopp registrert meg her, og har et problem jeg gjerne vill ha hjelp til!
Jeg har blitt innkalt til Garden, med oppmøte 1 august på terningmoen. Jeg ble 21 tidligere i år, og er (bare) i år ansatt på folkehøgskulen som jeg i fjor var elev på. Detter fungere litt som å være sosialarbeider.
Jeg har søkt studeier neste år på NTNU og jeg er sikker på å komme inn. Har også søkt studentbolig gjennom SIT.
Jeg har ikke noe motivasjon for å reise et år i forsvaret, da jeg både vet hva jeg vil studere, føler meg veldig klar for å starte meiningsfulle studier og ikke orker tanken på å bo enda et år "hjemmeifra" uten å starte med studier. Jeg har også flere små grunner, sommerjobb osv, men de er ikke like viktige.
På sesjon for tre år siden var jeg ganske positiv til militæret, og kanskje spesielt tjeneste Gardens Musikktropp.
Gardemusiker er langt fra aktuelt nå, men det hjelper meg lite. Forsvaret vil ha meg inn, og jeg har ikke allergi eller sjukdom å klage på. Og dimme pga narkotika og slikt er helt uaktuelt...
Jeg må skrive en søknad om utsettelse, men har ikke så mye annet enn motivasjon og slikt å skrive om. Har snakket med vernepliktsverket om alt dette, og han jeg møtte i telefonen der var ikke mye hyggelig og hjelpsom...
Er det noen der ute som har tips eller lignende? Jeg tar imot ALT med opne armer, jeg må snart sende sønkanden om utsettelse!