View Single Post
Teller Penger
657
Sitat av Lubbii Vis innlegg
Heisann!

Jeg har et spørsmål angående en fest jeg var på denne helgen, som visstnok skal ha blitt anmeldt til politiet for innbrudd...

Kan starte med å fortelle hva som skjedde:

En venninne av en venninne av meg hørte at hun skulle være alene hjemme til helgen, så hun bestemte seg for å ha en fest. Da lot hun meg (merkelig nok, i og med at jeg ikke kjenner henne) skrive listen for hvem som skulle få komme inn og ikke (Denne var egentlig ubrukelig i og med at alle kom inn til slutt..). Det stod vel rundt 50 - 60 stk på lista tenker jeg . Greia er at hun som hadde festen i huset sitt, ikke var hjemme da festen foregikk, så venninnen min hadde fått nøkkelen til huset og ansvaret for festen. Festen gikk jo da amok, og alt ble ødelagt. Kan nevne noe av det som ble ødelagt for dere nyskjerrige folk:

-Tven ble knust
-Oversvømmelse på badet (En hadde helt en flaske såpe i badekaret og skrudd på og gått
-Smykker ble kastet i do og trekt ned
-En kaktus ble kastet i do og tettet doen
-Folk stod på taket og kastet takstein fra taket og ned på plenen (disse knuste)
-Takrennen ble ødelagt
-Drikke for mange tusen ble drukket opp (tilhørte barskapet til moren og faren)
-En dør ble revet av
-En laptop ble dynket i sprit (dvs. ødelagt)
-Trampolinen ble ødelagt
-En dyr kaffekanne ble knust (en venn av meg tok "kaffetraktertrikset")

Politiet kom selvfølgelig til slutt og kastet ut alle som var der.

Mye mer jeg ikke kommer på i farta som ble ødelagt...

Nå er spørsmålet: Faren til jenta som hadde festen (eller som lot venninnen min ha festen), har anmeldt festen og sendt brev til skolen osv osv. De sier de får erstatning av erstatningsselskapet til kr 30. 000 . Jeg har hørt rykter om at politiet skal avhøre alle som stod på denne listen som jeg har skrevet. Kan jeg komme i noe som helst trøbbel eller måtte betale noe for det, nå som jenta har bedt meg skrive lista og latt venninnen hennes få nøkkelen til huset og ha fest? Kan jeg evt. anmelde faren igjen for erstatningssvindel i og med at han vet at datteren hadde gitt nøkkelen til venninnen? Han har fått erstatningen grunnet "innbrudd", noe jeg og mine venner mener er helt feil. Jeg er 15, hvis noen lurte på det.


Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
Gratulerer!, fra 15år må du ta ansvar for dine handlinger, og du har gjort deg skyldig/medskyldig i Innbrudd og hærverk!

Faren har på ingen måte lurt til seg noen penger på forsikringen, dere har Åpnet en dør Med Nøkkel , gitt til dere uten faren som sikkert er huseieren sin sammtykke, dette er da innbrudd, selv om det er med nøkkel, datteren er nok medskyldig også, siden hun ga dere nøkkelen, men på papiret er hun sikkert ikke eieren og har ingen rett å gi dere adgang til boligen, dermed har dere vært der uten eiers tillatelse! Så de av dere over 15år må nok stå til ansvar, og har fikset dere en bra start på livet! Barnevernet blir nok også kontaktet..
Sist endret av MyDarkSide; 10. mai 2011 kl. 14:53.