View Single Post
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
107
- Hvor gammel var du første gangen du prøvde det?
Det var i slutten av 9. klasse, var 14 år. Alt for ung, jeg burde ha ventet i et par år.

- Hvilket synspunkt fikk du av det og hvordan var opplevelsen?
Opplevelsen var rett og slett elendig. Jeg hadde ganske få venner på skolen, og tenkte at jeg kunne bli godt kjent med hasj-røykerne. De hadde skaffet noe brunt, og de mekka opp joint på joint. Jeg trakk så mye som de ømfintlige lungene mine klarte, og endte opp med å svelge dobbelt så mye røyk som jeg trakk ned i lungene. Etter å ha røyka i en time uten å se de rosa elefantene jeg trodde og håpet jeg ville få se, ga jeg opp. Jeg følte absolutt ingen rus, halsen min gjorde bare vondt. Sakte men sikkert merket jeg kvalmen komme, og mens mine kamerater muncha flere poser potetgull måtte jeg konsentrere meg for å ikke kaste opp. Etter en stund bestemte vi oss for å gå ut, og når vi var midt i oppgangen til venninna mi merket jeg at "her kommer spyet". Etter å ha laget en flott liten dam i 3. etasje, fomla jeg meg ut og hjem.

Men til tross for denne opplevelsen prøvde jeg det flere ganger, da med hell. En stund elsket jeg cannabisrusen, og det gikk mange tusenlapper på weed.

- røyker du det enda?
Røyker fremdeles en sjelden gang, men min elsk for cannabis ble ganske svekket etter jeg fikk en badtrip når jeg blandet alkohol og cannabis. Dette er noe jeg ikke anbefaler folk å prøve, ettersom det har ødelagt den gode rusen helt for meg.

- Har du prøvd noe sterkere etter den første tripen for å få enda sterkere trip?
Nei, det har jeg ikke gjort, og kommer ikke til å gjøre med det første. Når jeg blir eldre har jeg lyst til å prøve ut LSD, men dette føler jeg meg ikke klar for enda. Dette kommer ikke av at jeg har lyst på en sterkere trip, men for å åpne øynene for det man kan oppleve under lsd-rus. Dette tenkte jeg på før jeg prøvde cannabis og.

- Hvordan var omgivelsene rundt deg?
Jeg kjente kun han ene av de tre jeg røyka med, og de to andre var av typen bøller som jeg var litt redd for. Vi satt på en solfylt veranda, og det var godt over 20 grader i lufta. I ettertid tenker jeg at min debut burde vært med noen gode venner, og ikke med bøller jeg ville komme på talefot med.