View Single Post
Sitat av moret Vis innlegg
Forøverig er det at par andre statlige finansierte bygg/tiltak jeg finner helt på trynet men synes operabygget er det beste eksemplet. Jeg ser ingenting ved dette som er samfunnsnyttig i det hele tatt. Mulig jeg bare er blind though så er det noen som kan gi noen skikkelig gode argumenter for at operabygget var en lur idè; så del dem gjerne.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv vært i operaen etter en invitasjon fra mine besteforeldre, og jeg kan absolutt se verdien i god underholdning.

Samme dagen hadde jeg tilfeldigvis vært innom et sykehus, og gått forbi en del pasienter i gangen som var alvorlig syke, men likevel henvist til gangen.

Når jeg da satt der, så jeg meg rundt, og observerte hvordan det tilsynelatende bare var fiffen som hadde råd til å påkoste seg et besøk som trossa alt var ganske dyrt.

Jeg ble litt kvalm. En eldre mann, som har bygget landet med hendene, må ydmykes med en plass på gangen og en lege som snakker som et maskingevær imens han stirrer i pc'n, slik at fiffen kan nikke megetsigende til behersket applaus etter kveldens lette underholdning, før de spaserer hjem til sin leilighet på Frogner.