View Single Post
Okey har lest igjennom mange innlegg her inne o.s.v. vil bare gjøre et par ting klart for dere...

Hvis en her kan liste opp 10 navn på 10 kvinner som bruker burka/hijab o.s.v. p.g.a. tvang fra mannen sin, så vil jeg være i stand til å liste opp 100+ unge jenter som ikke gjør det... (kan bare ta en tur innom skolen min og sjekke ut der... du ser somaliske jenter med burka som prater med oss gutta, du ser arabiske jenter som går sammen med norske jenter ut på byen og shopper sammen, men den ene bruker burka, det gjør ikke den andre, men de klarer å være sammen) jeg skjønner da seriøst ikke hva problemet her er.

Dette er REN gjetting fra min side, men jeg har en sterk følelse av at de fleste som er burkamotstandere, faktisk aldri har sett en kvinne med burka (på ekte)/pratet med dem...

Da lurer jeg ennå mer på hvordan politikere kan overhode åpne munnen sin (både i Frankrike og Norge) ang. burka når de selv bor på den bedre kanten av byen, de krysser aldri Oslo lenger enn til Stortinget, kanskje de drar litt lenger ned Karl Johan for å ta seg en tur innom Tre Brødre eller Egons.

Hva politikere mener om ting de VIRKELIG ikke har peiling på driter jeg veldig langt opp i! Jeg er 20 år gammel, hele mitt liv har jeg kjent hijab kledde jenter... Har selv røyket med jenter, som senere i livet valgte å bli mer muslim-religiøse og startet med hijab, så fortsatte de videre til Burka... Dette er jenter som går på Høyskolen/Universitetet i Oslo nå. Mødrene til disse jentene bruker ikke burka selv, men jentene gjør det.

Hadde en norsk jente i klassen som konverterte til Islam, hu feirer Jul med familien, men det er fordi resten av familien er Kristene. Hu bruker burka, så jeg lurer virkelig på hvordan hu her har blitt tvunget, når hele familien er kristne :P

Fant en litt fin artikkel på NRK sin side som har litt nice med fakta!
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7006469 (Fra 2009)
Det politikerne skriver er stort sett bullshit :P, men litt nice statistikk å vite, i
Nederland er det 400 som bruker burka/niqab, totalt 450k muslimske kvinner / 0,09% altså som bruker det av muslimske kvinner
Sverige er det 100 som bruker burka/niqab, 150k muslimske kvinner / 0,03%
Danmark er det 150 som bruker burka/niqab, 100k muslimske kvinner. / 0,15%

Jeg har prøvd å lete etter norske tall, og hvis jeg ikke tar feil så skulle det være ca. 500 i Norge, noe som forsåvidt er litt merkelig, siden antall muslimske kvinner i NL er like stort som antall ikke-etniske-nordmenn det er i Norge, mens det er høyere antall burka/niqab brukere her =/ så jeg veit ikke helt om jeg kan stole på mine egne tall, men ut ifra de 3 landene der, så utgjør de ikke en bitte liten del en gang av befolkningen...

Større sannsynlighet for at du møter en i elviskostyme, så hvorfor all den sytingen!

Hvis integrering er argumentet, så hold det tilbake, det er bare ALT FOR idiotisk å kalle det å forby et klesplagg for integreringspolitikk! Minner mer om Nazi-Tysklands David-Stjerne forbud spør dere meg!