View Single Post
Sitat av Amundo Vis innlegg
Det der er jeg heelt uenig i. Hvorfor skal vi tipasse oss dems kultur når de kommer inn i landet vårt? Det burde jo helt klart vært omvendt? De bør jo tilpasse seg vår kultur og hvike normer og regler som er aktuellt i det landet. Syntes det er tøft at frankrike gjør dette, og håper flere tar etter dette.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig må de tilpasse seg vår kultur; men integrering er ikke en enveis ting. Du kan ikke bare forvente at de skal ta over seg vår kultur uten noen spørsmål; vi må og kunne tilpasse oss de. Og å tillate at de kan gå med de klærene de ønsker er ikke akkurat noe veldig stort krav - hvordan påvirker det deg og ditt liv at noen går med niqab?

Når flyktninger kommer til et land for å unngå forfølgelse og krig i sitt eget, så bør det siste de gjør være å dra med seg kulturen som er roten til urolighetene. Hvis en kvinne fra vårt eller andre vestlige land må dekke seg til, la være å kjøre bil, bade etc. for å følge kulturen i et Islamskstyrt land hvor de kun er på ferie-eks. i Iran, synes jeg bare det må være rett og rimelig at immigranter i landet vårt vender seg til vår kultur
Vis hele sitatet...
Så fordi et land er veldig konservativt, så skal vi synke ned til dems nivå? Høres veldig ut som barneskole-logikk for meg. "Siden jeg ikke får gjøre X hos dere, så kan ikke dere gjøre Y hos meg!"

Jeg klarer virkelig ikke å se hvordan det er et problem for folk at noen går kledd litt annerledes. Har dere like stor problemer med folk som går kledd emo eller som hard-rockere? Skal vi forby disse og? Er jo helt klart ikke en sunn liftstil å gå rundt å være emo og kutte seg selv på armen, eller være harbarke metall-dude som røyker crack og stjeler veskene til gamle damer. Og de små ungene synes jo de er skumle.

Nei, verden er ikke så enkelt - og alle som går med et bestemt plagg er ikke like. Og jeg synes at å ta fra folk friheten til å velge hva slaks klær de vil gå med er en for stor innskrenking av privatlivet. Prinsipielt veldig feil; og jeg er redd det ville være starten på et mer totalitært samfunn hvor staten tar mer og mer kontroll over våre liv.

@Jegermeg: jeg tror fortsatt ikke du tar poenget; og nesten alt du sier kan du snu opp ned og bruke argumentene om den vestlige kulturen om du klarer å se ting utenfra. Atomet ramser opp argumentene veldig bra i sitt innlegg