View Single Post
Sitat av Northhunt Vis innlegg
Når flyktninger kommer til et land for å unngå forfølgelse og krig i sitt eget, så bør det siste de gjør være å dra med seg kulturen som er roten til urolighetene. Hvis en kvinne fra vårt eller andre vestlige land må dekke seg til, la være å kjøre bil, bade etc. for å følge kulturen i et Islamskstyrt land hvor de kun er på ferie-eks. i Iran, synes jeg bare det må være rett og rimelig at immigranter i landet vårt vender seg til vår kultur
-Rett skal være rett!
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Hvorfor kan vi ikke være bedre? "Om Iran steiner norske turister for å ha krenket statsreligionen, synes jeg det er rett og rimelig at vi kan gjøre det samme." <- Meningsfull argumentasjon?


Og denne loven gjelder ikke bare flyktninger. Hva med innvandrere? Hva med etnisk franske som har konvertert til Islam? Hva med franske statsborgere som har bodd i Frankrike hele sitt liv? Hva med meg, som kanskje har lyst til å kle meg ut som et spøkelse neste halloween?


Du må gjerne mene hva du vil, og vi er for så vidt enige om at dette plagget er en uting, men jeg savner argumentasjon for hvorfor det bør forbys. Hva ønsker man å oppnå med et forbud? Tror man faktisk at kvinner som blir tvunget til å bære et plagg, kommer til å slutte med dette?
Sist endret av Roolfe; 12. april 2011 kl. 14:39.