View Single Post
Jeg begynte med røyk helt på impuls når jeg var 16. Begynte for så vidt med snus på samme alderen - grunn? Jeg fikk prøve(alltid vært liberal om rusmidler og andre lumskheter) og syns følelsen var god, enkelt og greit. Jeg skulle ønske alle fikk oppleve den følelsen man får når man tar den første siggen om morran sammen med en kaffe, eventuelt den første snusen. Røyker og snuser den dag idag, ikke fordi jeg ikke vet bedre, men jeg ser ikke på det å kanskje få kreft som en gyldig grunn til å la være med å gjøre noe jeg setter pris på og nyter, fordi det er en viss sjangse for at jeg kan få kreft, og fordi jeg lever et par år mindre. (supposedly) Jeg får mye mer glede av å gjøre det jeg liker, uten å tenke på de store konsekvensene, enn å konstant gå å tenke på "nei, fytti, røyk gir deg kreft og du dør tidlig".

Alkohol har jeg aldri vært noen fan av, men drikker en sjelden gang. (1-2 ganger per. 3. mnd), og begynte med dette da jeg var 14, aldri økt forbruket av alkoholholdig drikke, og heller ikke følt noen trang til å gjøre det. Hver sin smak.

Jeg syns du burde vente, mtp de økonomiske fordelene som gagner deg så bra, med tanke på at du får lappen. Og jeg ser heller ingen grunn til å starte når du blir 18, fordi da har du allerede fått lappen. Det er som å være snill i en uke for å få "den tingen", forså å oppføre seg som en jævla kødd og følelsesløs idiot som kun gjør det som gagner seg selv bra ovenfor foreldrene dine. Dog, har de ikke noe de skulle ha sagt når du først er atten. Poenget er, hvis du har planer om å starte når du er 18, så kan du like så godt starte nå, da det bare er råttent gjort mot foreldrene dine å begynne rett etter du har fått lappen betalt og bestått. Som et slags rebells oppgjør med foresatt, der du står som vinner, men fortsatt taperen.