View Single Post
Er selv 16, så har kanskje ikke så mye jeg skulle sagt i denne saken, men hva med dette:

Drikking i alderen 15-16-17 år er noe spesielt. Dette fjortispreget som det er over festene jeg er på, tror jeg du kan se langt etter i en alder av kanskje ikke 18, men 20 senest. Det er noe over denne eksperimenteringen og det ulovlige aspektet som jeg tror appelerer til mange jevnaldrende. Den første pilsen, for ikke å snakke om den første "supen" rett fra Vodka-flaska. Kanskje ikke noe stort å gå glipp av, men fortsatt opplevelser som jeg setter stor pris på å ha. Tror ikke dette vil bli det samme i en alder av 18. 3 år er mye på denne alderen. Må dog nevne at jeg har drukket lovlig med eldre i utlandet, og bare av dette mistet det litt av "sjarmen". (Kanskje på grunn av mangel på nordmenn, but still)

Men for all del, dette er et valg du må ta. Blir mer enn nok anledninger til å dikke alkohol senere i livet.

Røyk og snus har jeg aldri prøvd, noe jeg egentlig er ganske stolt over, med tanke på hvor mange i mine omgangskretser som bruker begge deler. Hold deg unna, er no dritt. Kjenner flere som røyket en pakke om dagen, i en alder av 14(!).