Tråd: Etter oljen?
View Single Post
Jeg tipper hovedsaklig på at vi vil få et stort finanielt / økonomisk problem. Om vi tar for oss Norge som tema her, så lever vi stort sett av olje og skattepenger. De største selskapene vi har er no Hydro, og statoil, når det kommer til Olje.

Jeg har deltatt i mange lignende diskusjoner, men de har tatt for seg den økonomiske delen. Når det kommer til livsstil og hvordan vi skal produsere ulike objekter samt matvarer uten oljen, er jeg ikke helt sikker.

Sa filmen noe om når dette ville skje, og hvor det ville begynne? Norge er jo et lang som har gjort seg rik på olje, noe også noen i midtøsten har gjort. Det finner jo multibilionerer i form av oljesjeiker etc, så for alt vi vet vil jo de bli rammet, mens Norge kanskje sparer litt

For å gå tilbake til økonomien, så har vi jo også levd utrolig lenge på naturlige produkter i form av jordbruk, fiske og lignende. Vi har også veldig mye skog, som er veldig gode penger i mange land. F.eks i Amerika, så finner du ikke så mange tre-hus. Om vi eksporterer matvarer og trelast, samt resterende Olje, kan vi komme oss godt igjennom

Og for å redde oss alle, få AP vekk fra tronen.