View Single Post
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Jeg er litt uenig med deg. Det du implisitt ønsker er et toppskattnivå som er enda høyere, altså f.eks 600.000, fordi det er alt for mange som ender opp i toppskatt-klassen. For min del er det de som kommer i den kategorien som har råd til å betale mest skatt, og burde nettopp derfor beskattes mer.

Jeg synes også at det flate lønnsnivået vi har i Norge er helt perfekt.

Hvis en "fattig" tjener 200k og en "rik" tjener "500k", så har begge råd til å leve et liv, kjøpe en leilighet og kjøre en bil. Hvilken standard det blir på det er det som utgjør forskjellen. Jeg er stolt av å leve i et land der alle har råd til å leve, og alle har en sjanse til å gjøre noe. Utdanningen er gratis, helsen din er ikke din kostnad og om du blir syk er du tatt vare på.

Hvis problemet i Norge er at de som tjener 400k ikke føler seg så mye mer velstående enn de som tjener 200k, så er det ærlig talt ikke et problem.

Greit at det noen ganger er demotiverende å søke på en ingeniørjobb med 350k i året, når det er det samme du får i andre enkle jobber som butikk eller vasking. Men får du ikke en mer spennende jobb, og har ikke du flere muligheter til å jage etter noe?
Vis hele sitatet...
Beklager, ikke det jeg ønsker. Var hurtig skrevet

Var ment som et påpek i forhold til venstresidens kamp mod høytlønnede.
Ser at det kan tolkes feil

Edit: Ikke KP for at lønnsnivået i Norge er perfekt

Det som er ønskelig er at toppskatten fjernes
Sist endret av xLAx; 3. februar 2011 kl. 14:08.