View Single Post
Hvis min tolkning fremstår så feil, kan det bero på formuleringen min, eller misforståelse av hva jeg mener. Det er jeg delvis skyld i selv, pga. ortografi og disposisjon. Ikke alltid at ønsket om å formidle noe balanserer evnen..

Jeg har ikke tolket det så vidt som du sier her. Det er snakk om 2C-familien. I og med at dimethoxyphenethylamine er stoffet som er forbudt på listen, og alle 2C-* inneholder nettopp det som utgangspunkt, holder punkt 3. over som dekning.

Hvis du ser litt lenger ned på narkotikalisten finner du Brombenzo-difuranyl-isopropylamin (Bromo-Dragonfly), som ikke inneholder dimethoxyphenethylamine (jeg bruker for enkelthets skyld samme engelske navn som listen, siden det ikke foreligger offentlig godkjent oversettelse enda.)

Andre eksempler:
Selv om DOB regnes til fenyletylamin/phenethylamine-gruppen, inneholder det ikke dimethoxyphenethylamine, og er derfor listet separat. DOB (Bromo-DMA, Brolamfetamin, etc.), 2,5-Dimethoxy-4-bromoamphetamine

DOM (STP) skulle, ifølge den tolkningen du tillegger meg, være dekket av amfetaminene ellers på listen. Men fordi 2,5-Dimethoxy-4-methylamphetamine ikke står spesifikt, har det blitt tilføyet senere – i tillegget på slutten av listen.
Forsåvidt med samme begrunnelse som bromoamphetamine i DOB.

Håper det ble litt klarere?

Jeg sitter ikke med fasiten her, men det er sånn jeg har tolket instruksjonen fra departementet og Legemiddelverket. Skal ta meg litt tid senere i kveld, eller i morgen, og lese gjennom en gang til.

Flott om en farmakolog, kjemiker eller laborant kunne hjulpet oss litt.