View Single Post
Sitat av PClock Vis innlegg
Hei! Jeg har planer om å bygge gaming pc for første gang og trenger litt hjelp. Har ikke alt for god peiling men har en fetter som kan en del. Har et veldig lite budsjett og vil ha så mye futt for så lite som mulig. Skal hovedsakelig brukes til WoW og litt minecraft. Satt sammen dette forslaget i farta:

Hovedkort:
har lite peiling men utifra det jeg så så støtter det både prosessoren minnet og skjermkortet. veit ikke heelt med hardisken men regner med at det også går greit. veit ikke helt hvordan det er med clokking heller. kunne tenke meg å prøve med på det etterhvert.

Skjermkort:
Dette er jeg veldig usikker på. tror det ser bra ut siden det har DDR5 minne, !gb + litt høyere hastighet enn de tilsvarende, men jeg kan ta totalt feil.

Minne:
Dette ser greit ut for meg. trenger jeg så mye mer?

Prosessor:
Her har jeg vel mest peiling. denne er veldig bra spør du meg. 3,4ghz quad bør holde i bøtter og spann. kommer ikke til å clokke den med det første så jeg beholder stock-vifta.

PSU:
Har en 400w fra før av men fant vel ut at dette ble for lite. bytter den derfor ut med Corsairen som skal holde en god stund fant jeg ut etter å ha lest her litt.

Harddisk:
har en Samsung spinpoint T166 500gb SATA2 men synes at den bråker mye. håper derfor at den jeg plukka ut er bedere. er forresten ikke sikkert jeg kan bruke den gamle harddisken på nye HK.

Kabinett:
Bruker det jeg har, et In-Win EA-0013 Midi Tower. Utseende betyr like mye som at det kryper en snegle på postkassa til naboen.

Som sagt er dette en lavbudsjett pc som det skal games WoW på. Her er det sikkert MASSE ting som kan forandres på så det er derfor jeg skriver her. Takk for innspill!

Her er pakka igjen om bildegreiene ikke skulle funke.
PSU:
Corsair HX 750W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte
Prosessor:
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed
Minne:
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3
GPU:
MSI GeForce GTS 450 1GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0,GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP
Harddisk:
Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
HK:
MSI 870A-G54, Socket-AM3
ATX, AMD870+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, Military Class
Vis hele sitatet...
Ser for det meste greit ut, vet ikke om du har planer om og ta med deg PSU/strømforsyningen når du oppgraderer, men om du ikke har tenkt til det er den litt stor for resten av det du har syns jeg.

Også burde du vurdere ett XFX HD 5770 eller ett GTX 460 og kanskje en ny cpu kjøler, stock kjølerne er noe dritt.

Du skriver ikke noe om hva du skal bruke den til, men går utifra at det er gaming

Uansett, hvor mye kan du max bruke? litt lettere og komme med forslag og endringer da
Sist endret av ghettokid; 23. januar 2011 kl. 22:57.