View Single Post
Det er mye som for meg til å løfte på øynebrynene ved denne dama.

Hun har all denne utdannelsen, men er ikke i jobb (noe som ville sikret henne opphold). Er det fordi hun fortsatt studerer, eller hvordan var livssituasjonen hennes egentlig i forkant av saken? Det kan jo ha vært vanskelig å få seg jobb siden hun ikke kan skatte, men virkelig, her burde det ha gått opp et lys for henne om at situasjonen hennes for alltid vil være midlertidig om hun ikke får gjort noe med saken (å leve som ulovlig innvandrer er å utsette problemet, ingenting til vil løse seg ved å vente). Hvorfor har hun ikke bare giftet seg med kjæresten sin? Og kanskje viktigst av alt: hvorfor har hun ikke bare tatt seg noen måneders "ferie" i Russland (en nærliggende by som St. Petersburg kanskje?) for å søke om norsk statsborgerskap som arbeidsinnvandrer?

Jeg beklager å måtte fornærme mange av Amalies tilhengere, men dama virker som hun er litt tjukk i huet, utdanning og språkferdigheter til tross. Og måten media har dekket saken på har vært kvalmende, snakk om å spille fele på folks følelser istedenfor å presentere et saklig og oversiktlig bilde. Jeg ble lei av å lese sympatiartiklene første dagen oppstyret startet. At kjæresten hennes fikk boltre seg i Klassekampen med skrivefeil og usaklig vinkling var rett og slett flaut.