View Single Post
Sitat av Scipio Vis innlegg
Her nevner du selv ett av problemene jeg ser ved patriotismen din, som jeg synes grenser litt mer til nasjonalisme forøvrig. Du mener at fordi du er født på ett sted så har du mer rett til å bo der enn de som er født ett annet sted. Jeg kan ikke se logikken i det, beklager.
Vis hele sitatet...
Det at vi, nordmenn, har opparbeidet oss ett velfungerende samfunn der nordmenn skal få dra nytte av de goder vi har opparbeidet synes jeg kvalifiseres til en god nok grunn til at vi kan velge/tillate hvem som skal få bo her, om det så er p.g.a de egenskapene de kan tilby eller fordi er flyktninger.

Det at hun er en oppegående person, med utdannelse, norske venner og kjæreste forandrer fortsatt ikke det faktum at hun oppholder seg i Norge illegalt.

Loven skal være lik for alle, flyktninger uten tillatelse og som ikke står i fare for å bli straffet eller skadet hvis de blir sendt hjem skal bli sendt hjem.
Jeg ser ikke problemet ved at hun blir sendt hjem slik at hun så skal kunne søke om tillatelse på et annet grunnlag, som sagt; loven er(og bør være) lik for alle.