View Single Post
Tfan's Avatar
Trådstarter
580
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Ærlig talt... Greit nok at du er en som jobber for det du vil, men det virker ikke som du er en som vet hva du vil. For et år siden, altså når du antakeligvis søkte, hadde du tydeligvis lyst til å bli elektriker - nå vil du bli akademiker?
Jeg vil anbefale deg å fullføre året jeg også. Om du ombestemmer deg igjen om et år kan du iallfall fortsette på det du har starta istedet for å starte på nytt.

Men hvis du virkelig vil jobbe så er det jo mange steder du kan jobbe. Stort sett overalt hvor det ikke er trucker o.l eller du selger varer med aldersgrense. Og jobber du trenger fagbrev eller annen utdanning for da selvsagt. Ryddegutt i matbutikker, alle andre butikker, en del lager, hurtigmatsjapper osv.
Gå inn døra, spør etter daglig leder, si du leiter etter jobb, lever CV (Hvor liten den enn er så virker du iallfall litt forberedt og potensiell arbeidsgiver har kontaktinfo), smisk, gå hjem.
Vis hele sitatet...
Når jeg søkte skulle jeg bli dataingeniør. Så ville jeg bli automatiker, så flymekaniker, så flyingeniør. Men nå så føler jeg elektrofag i sin helhet (hva enn det måtte være innenfor det) blir helt feil for meg og jeg vil ikke drive med det i det hele tatt. Jeg skjønner selvfølgelig poenget ditt, og jeg har ennå ikke slutta. Får se hva som skjer

Men ja, det er nok bare å prøve seg flere steder.. framstå som oppegående og arbeidsom. Får se hvordan det går!