View Single Post
Sitat av Tfan Vis innlegg
Jeg skjønner veldig godt det du sier, men det gjelder ikke for meg. Jeg ser på meg selv som en som jobber for det han vil, og jeg har bestemt meg for et helt annet løp enn det jeg planla når jeg starta på elektro i høst. Jeg skal ikke slutte med en gang heller. Jeg skal søke etter jobb mens jeg går på linja jeg går nå, og får jeg det, så slutter jeg etter kanskje en måned hvis det er fornøyelig å jobbe. Hvis jeg ikke får jobb, så fortsetter jeg ut året. Det er bare veldig umotiverendes å gå noe jeg ikke skal fortsette med...

En annen ting er at jeg vil jobbe nå for å spare penger til det jeg vil senere. Planen er nemlig å studere i England mitt andre år på studiespes, og da er det greit å spare opp penger.
Vis hele sitatet...
Det er veldig forståelig, og det høres ut til at du har rett instilling når du først planlegger å slutte på skolen. Det er jo ingen grunn til å svartmale det, men jeg vil heller ikke bidra til å tegne et rosenrødt bilde på det å jobbe istedet for skole. Jeg er helt enig i at det er umotiverende å gå på en linje når man ikke skal bli noe innenfor det utdanningsfeltet. Jeg går selv yrkesfalig, og et yrke innen den linjen er det siste jeg kunne tenke meg. Hurra for påbyggning og generell studiekompetanse!

På jobbfronten har jeg desverre ikke noe tips til deg. Jeg gikk for telefonselger. Lykke til vidre!