View Single Post
Jeg er borteboer og går på VGS. Jeg får totalt 3700kroner i mnd med borteboerstipend pluss lån. Lånekassa var så snill å ga meg hele 3 000 kroner i lån fordelt på 1 år. Med en husleie på 3500 kroner sitter jeg igjen med 200 kroner som blir brukt på tv-abonnement fra Canal Digital. Da har jeg nøyaktig 0 kroner å leve på resten av mnd.

Når man har en bil med avgifter/uventede avgifter og mobilregning så MÅ jeg jobbe for å i det hele tatt skal kunne leve. Alt jeg tjener på å jobbe går ikke til hygge, men til å overleve. Noen jobber for å få litt ekstra cash i kassa, jeg jobber FOR å i det hele tatt skal kunne leve.

Jobbtilbudene er ikke mangt, så jobber bare for tiden cirka 7 timer i uka. Da sitter jeg med 4k i mnd. Man kan ta vekk cirka 500kroner i mobilregning og 1000kr i bensinpenger. så jeg har rundt 2500kroner i mnd å leve på, eller rundt 600 kroner i uka, noe som er ekstremt lite.

Det er dritt og se hver mnd at folk på facebook "yey, stipend" mens jeg sitter med 0 stipend etter å ha betalt husleien.