View Single Post
ivioynar: har selv sett en dansk master som undersøkte dette, de kom frem til at det optimale for å fullføre studier lå på omkring en 40 % stilling. Beholder rytme, og rutiner, samt gir deg ekstra penger til å kunne fokusere på studiet.

Dette kan vi egentlig diskutere frem og tilbake så lenge man vil, men "staten" altså de som også regner ut studielånet og stipendet har satt ulike studier til å være feks. 30 stp, 15 stp, 0g 60stp, ett 60stp skal tilsvare 100% jobb over 2 semester. Det er helt greit at den beste kombien er 40% jobb, og 60% skole på master, men dette tar ikke høyde for alle utdanninger, da noen rett og slett er for krevende. Og personer skal kunne søke alt etter deres evner, da må man til slutt ha overkvalifiserte mennesker på de ulike utdanningene siden det er påberegnet å arbeide 40% ved siden av, noe som er dårlig utdanningspolitikk.

Ang de tennene, så var dette med student rabatt.. jeg valgte å gå utenom sio, da jeg rett og slett ikke maktet å ha de tennene i munnen lenger, og det var 3 mnd venting på student tannlege.

Jeg sier absolutt ikke at du får hjelp hjemme med en bukse her og en regning her og slike ting, men tenk deg om hvor mange som virkelig er 100% finansiert av stipend å lån på ditt studie..