View Single Post
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Ikke forandre seg sier du, basert på hva? Både jeg og mentalmelt har vært moderatorer på rusmiddelforumet i flere år nå, og er det noe vår erfaring viser, så er det at det å spre fornuftige holdninger hjelper en hel del på vei. Jeg ser ikke helt hvor du mener moraliseringen kommer inn i bildet her. Budskapet i tråden handler om å ikke gjøre ting som mer eller mindre udiskutabelt er dumt å gjøre, men som dessverre ikke er selvsagt for alle.
Vis hele sitatet...
Moralisering kommer i hver eneste tråd som er litt på kanten, og gjør som oftest at hele tråden sporer av. Husker senest "Hvordan stjele en bil"-tråden, (http://freak.no/forum/showthread.php...=tjuvkoble+bil), men generelt handler det om at folk som ikke har noe å bidra med, heller spammer en tråd med bedrevitende moraler. At man her samler all moralisering i en tråd, gjør dog saken bedre, men ikke akkurat nyttig.

Mitt poeng er at ungdom i sin obsternasige tenåringsalder, ikke akkurat lærer av å høre på bedrevitere har å si, men heller blir inspirert av å gjøre det motsatte av hva andre sier. - Folk lærer best av sine egne feil.