View Single Post
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Personlig mener jeg at det ikke er noe galt i å innta heroin i seg selv. Til og med å injisere det er i prinsippet greit så lenge stoffet er helt fullstendig rent, og utstyret likedan. Injisering av heroin har dog et langt større avhengighetspotensiale enn for eksempel røyking, så jeg vil i utgangspunktet ikke anbefale noen å eksperimentere med denne inntaksmetoden. Det virkelige problemet med heroin er kulturen, og de svært usunne holdningene og vanene som følger med en avhengighet. Et godt eksempel på dette er punkt 2 her i tråden, hvor den akutte faren ikke er stoffet i seg selv, men den ekstremt uhygieniske inntaksmetoden. En åpenbar forutsetning for å bruke et slikt stoff er også at man naturligvis holder seg til forsvarlige doseringer.

Jeg er imidlertid litt redd for å ytre dette standpunktet her på forumet, for selv om jeg vet med meg selv at jeg uten problem kunne ha brukt heroin ved enkelte anledninger, så jeg vet jeg også svært godt at dette ikke gjelder for alle. Det er skummelt å tenke på hvordan noen kan sitte og lese om meg og mitt liv, og automatisk trekke den konklusjon av mitt forhold til rusmidler nødvendigvis lar seg overføre til deres egen livssituasjon. Derfor prøver jeg å være forsiktig i enkelte av uttalelsene mine, og ender ofte opp med å ikke poste det jeg egentlig hadde tenkt til å skrive.

jeg synes allikevel at sannheten er viktig å få fram, minst like viktig som å skåne de utsatte. Det er to virkeligheter som krasjer her, og det må finnes en plass til dem begge. Vi skal ikke prakke vårt avslappede forhold til rusmidler på unge og utsatte individer, men vi skal til gjengjeld slippe å bli servert stigmatiserende løgner om ting vi faktisk vet ganske mye om.
Sist endret av mentalmelt; 14. desember 2010 kl. 18:50.