View Single Post
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Nå er det her passe OT, men når folk begynner med vranglære og attpåtil slenger dritt så føler jeg at jeg kan besvare;

Når ordbøkene og norsk språkråd viser at dette er korrekt bruk av navn i _Norge_ så må da vel du også evne å se at det ikke er å "bruke feil navn på en ting".
Og jo, vi snakker om samme ting. Du skrev "Dette er en finlandshette. Du tenkte på en balaklavahette. " som en kommentar til en som nevnte "finnlandshette inn i norges bank". Og personen siktet nok til nettopp en finlandshette, slik som det er definert i ordboken.
Vis hele sitatet...
Vranglære kan jeg vel ikke kalle det.
Bare fordi det er definert feil i ordboken betyr ikke det at det blir riktig bare fordi det står i ordboken. Norsk språkråd har nok satt det opp fordi så mange ikke evner å skille de fra hverandre. Du mener det kanskje er riktig fordi det står i språkrådets skrifter, jeg er ikke enig. Altså det blir en forenkling, ingen farlig forenkling men det blir veldig dumt når det faktisk er feil.

Og jo, vi snakker om samme ting.

Nei.

Akuratt som den her tråden ikke er off-topic fra før.
Som de fleste andre tråder her på nFF som omhandler innvandring og muslimer: Innvandrere = Muslimer
Islam og kristendommen er begge abrahamittiske religioner. De har samme opphav, men bare den ene ble påtvunget nordmenn for over 1000 år siden.

Af Statsraadets Medlemmer skulle over det halve Antal bekjende sig til Statens offentlige Religion.
§ 16
Altså må det grunnlovsendringer til hvis Norge skal bli denne muslimske staten som det er så mye paranoia for.
Sist endret av St.Vitus; 9. desember 2010 kl. 15:51.