View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Det kommer vel ann på øyet som ser.
Vis hele sitatet...
Ja så til de grader.
http://thelede.blogs.nytimes.com/201...nt-informants/ Kunne feks vært ungått om de hadde vært litt mer forsiktige

Sitat av Mith Vis innlegg
Hva i alle dager har det med saken å gjøre. Jeg mener at wikileaks tiltak for å avdekke krigsforbrytelser, korrupsjon og folkevalgte som ikke gjør jobben sin er verdt at ett par sivile risikerer livet sitt. Den potensielle skaden ved å ikke avsløre dette er jo mye mye større.
Vis hele sitatet...
Mens jeg mener at mye av det som de lekket kunne de spart seg for da det ikke gjør noe annet en sette uskyldige liv på spill.


Sitat av Mith Vis innlegg
Hva mener du her? Jeg forstår at du mener begge skal stilles for retten, men skal man kunne fortelle verden om korrupsjon fordi det kan skade sivile?
Når skal man da kunne fortelle verden om krigsforbrytelser begått mot sivile?
Det kalles krigsforbrytelser og korrupsjon hvis lekkasjene stemmer.
Vis hele sitatet...
Jeg mener de som har begått krigsforbrytelser skal stilles for retten. Og jeg mener wikileaks i denne situasjonen skal stilles for retten for alle de dokumentene de frigjorde som faktisk ikke har noen ting med krigsforbrytelser å gjøre i det heletatt

Sitat av Mith Vis innlegg
Neivel, men det er åpenbart andre som setter stor pris på at denne informasjonen lekkes.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo klart taliban setter stor pris på å få vite hvor de har mulige innformanter mot dem, eller hvordan de allierte styrkene faktisk opererer.
Sarkasme til side, ja forstår godt at mange setter stor pris på å få vite mye av denne informasjonen, men som sagt det jeg mener er feil er at de ukritisk har klistret alt de har fått tak i av innformasjon på nettet uten at det har noe relevant betydning.

Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, det får nå være din sak. At du mener man kan være korrupt så lenge man risikere å skade sivile hvis det kommer fram er meget merkelig.
Vis hele sitatet...
Nå legger du ord i min munn. Jeg har aldri sagt man skal holde kjeft om korrupsjon på det nivået fordeom noen sivile kan bli skadet. Jeg har derimot sagt at Julian Assagne fortjener å bli muret inne for alle de hemmeligholdte sakene han har offentliggjort som ikke har noe med korrupsjon gjøre.