View Single Post
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Amir-Alexander: Du beskrev ikke noe om hva lesing skulle gjøre. Healing og lesing tolker jeg som to helt forskjellige ting. Lesing ville vel være å finne ut noe, mens healing er å kurere noe. Du beskrev bare det siste.

Å trekke oppmerksomheten bort fra smerte er et standard triks for å få det til å "slutte" gjøre vondt. (til et visst punkt såklart) Jeg er ikke imponert over det du har beskrevet. I så tilfelle healet jeg nevøen min forrige gang han slo benet og jeg foreslo han skulle se på Thomas-toget. En grunn til at smerte oppleves vondt er følelsen av mangel på kontroll, en sympatisk bestemor som trekker oppmerksomhet er med til å gjennopprette det. Det er ingen grunn til å kalle det for healing.
Vis hele sitatet...
Beklager, "lesing" betyr at man tar vekk smerte, ikke lese som i å lese en bok. Er det besta kaller det anyways, gammelnorsk elns..

Aha, så om jeg legger en dude på bordet, kapper av han armen og penisen og ber han se på Thomas-toget så vil han ikke kjenne noe? Smart du! Smerte er ikke en psykisk ting som du kanskje tror.