View Single Post
Jeg har aldri prøvd noe narkotisk stoff, kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg tror heller ikke at det er farlig å røyke hverken grønt eller brunt. Statistikk viser at folk som er informert om hasj synes det skulle vært lovlig, mens folk som aldri har prøvd eller har noen generell info om det sier nei. (BT)

Som de fleste har sagt til nå er det ikke så mye negativt med akkurat å røyke cannabis/hasj, men det betyr ikke at det ikke finnes negative ting rundt det. Tingen er den at når du først har prøvd et narkotisk stoff, så er veien til sterkere stoffer kort. Jeg har notert meg at alle her ikke har prøvd sterkere stoffer eller har planer om det. Men vi husker sikkert alle på barneskolen når "Jeg skal ALDRI prøve røyk!", eller "Jeg skal ikke drikke før jeg blir 18". Alkohol, snus og røyk prøvde jeg selv i 12-13års alderen (er nå 16). Poenget mitt her er at, om man hele tiden skal strekke grensen så går det til slutt for langt. Derfor kan det være lurt å sette seg en personlig grense hvor man føler seg trygg på at "lengre enn dette skal jeg ikke gå" og for meg gikk den grensen før hasj.

Nå hverken røyker, drikker eller snuser jeg, har gjort alle tre, men har aldri følt meg så bra som nå!

Miljøet rundt narkotiske stoffer bærer som oftest mer med seg. Flere venner av meg skulle bare "prøve" hasj. De fleste har ikke prøvd noe sterkere heller(enda), men før de visste ordet av det var de dradd ut i et kriminelt miljø som besto av vold, narkotika og annen kriminalitet. Flere har droppet ut av skolen og noen få går fast på sterkere stoffer. Flere har og blitt tatt av politiet og har nå ingen mulighet til å komme inn i hverken politiet, forsvaret eller USA bla.a

Jeg har valgt å ikke prøve noe narkotisk stoff da jeg ikke ser vitsen. Greit nok at det kanskje er gøy, og det er en herlig følelse, men man risikerer så mye for så lite. Hvorfor ikke heller hoppe i fallskjerm eller strikkhopp eller noe annet som gir deg kick? Vær den kule i gjengen som ikke har prøvd det!

Jeg har sikkert blåst ting litt opp her, men jeg har ihvertfall valgt å se på det på denne måten. Skaff deg informasjon (som du gjør nå) hør og les nøye gjennom det alle skriver, ta til deg alle argumenter, og sett din egen grense. Finn ut hva som er best for deg selv. Ingen andre kjenner deg så bra som du..

Ikke gjør noe du kommer til å angre på!