View Single Post
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Det interessante er ikke hvordan kristne ser på bibelen, men hva bibelen faktisk er. Bibelen er en religiøs skrift på lik linje med koranen. Utover dette er det en svært fordømmende og fordomsfull bok hvis innhold er både både er rasistisk, homofobisk, kvinnefiendtlig, morderisk og ytterst umoralsk.
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg må nesten være uenig i det du sier. Husk hva Bibelen er slått sammen av: Det Gamle Testamentet og det Nye Testamentet.

Jeg er enig i at innholdet i GT kan (til en viss grad) bli kjent igjen i dine adjektiver ovenfor, men hva gjorde egentlig NT? (Nye Testamentet) Jo, det avskaffet nemlig GT og bragte frem et nytt budskap: Nestekjærlig, likeverd og gjensidig respekt, noe du virkelig skulle se langt etter på den tiden!

Kan du nevne noe Jesus sa som enten var: ''rasistisk, homofobisk, kvinnefiendtlig, morderisk og ytterst umoralsk'', beklager, men det tror jeg ikke du klarer. Jeg vil ikke være frekk, men dine kunnskaper innenfor dette feltet holder dessverre ikke, men jeg er enig med deg at GT fremmet mye vi ikke skal følge i det hele tatt, som blant annet kvinneundertrykkelse og homofobi.

Da fariseerne hørte at han hadde stoppet munnen på saddukeerne, kom de sammen.
En av de lovkyndige blant dem ville sette ham på prøve og spurte:
«Mester[Jesus], hvilket bud er det største i loven?»
Han svarte:
«Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.
Dette er det største og første bud. Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv.
På disse to bud hviler hele loven og profetene.»

EDIT: Jeg beklager forresten at mitt svar er veldig off topic.
Sist endret av julianilu; 18. november 2010 kl. 23:11. Grunn: Off- topic