View Single Post
Sitat av mp34567 Vis innlegg
I England skjer det flest direkte aksjoner for dyrs frigjøring i hele verden. Tross disse, eller skal vi si takket være disse, har England det høyeste antall vegetarianere i Europa. Det samme gjelder den svenske byen Umeå, som har vært kjent for en massiv bølge av direkte aksjoner mot dyremishandlere. I Umeå er også antallet veganere
og vegetarianere mye høyere enn gjennomsnittet i andre svenske byer.
Vis hele sitatet...
Det er altså en korrelasjon mellom antall vegetarianere/veganere og antall dyrevernaksjoner. Dette skyldes sannsynligvis at begge er kraftig korrelert med antall dyrevernaksjonister som bor på det aktuelle stedet, og er langt fra noe bevis, eller i det hele tatt noen indikator, på at dyrevernaksjoner medfører større utbredelse av vegatarianisme/veganisme.

For all del, jeg berømmer ditt engasjement for dyrevern, og er selv opptatt av dyrs rettigheter; vi er bare uenige om fremgangsmåten.

Sitat av laksir
Herregud. Det er dyr. Er dere helt seriøse når der vil ha ALLE pelsfarmer nedlagt, fordi 10 av hele 300(!) i hele landet har noen skadde dyr blant tusen andre?
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at du hverken har fått med deg hele saken eller hele diskusjonen, og jeg vil gjerne at du forklarer helt konkret hva du mener med "herregud, det er dyr".
Sist endret av Provo; 5. november 2010 kl. 20:01.