View Single Post
Sitat av Afasar Vis innlegg
I filmen er det en mann som opplever samme dag om og om igjen; det er en mandag, tror jeg. Han er journalist eller vær-reporter eller noe. Han lærer seg etterhvert hva som skjer i byen utenat, og mens han noen ganger driter i det, gjør han også gode gjerninger innimellom, da han vet hva som vil gå galt. Hans evner og de ting han lærer seg, som f.eks. å spille piano, beholder han etter å ha gjort det selv om han våkner opp på nytt klokken seks (tror jeg, av at vekkerklokken ringer) samme dag etter å ha lagt seg. Jeg tror han har prøvet å ta selvmord noen ganger også, bare for å våkne igjen.

En dag kommer det en dame (det var kanskje hun som var journalist) til byen, som han blir forelsket i. (Det gir ingen mening hvis det er samme dag hver dag, ser jeg nå, så jeg antar at hun alltid har vært der, men han ikke har brydd seg om henne før nå. Nei; de jobber kanskje sammen..?) Ihvertfall så prøver han å sjekke henne opp, og for hver dag som går, lærer han seg hva han bør få si i hvert øyeblikk. Etter mange prøv og feil, klarer han endelig å få henne hjem. Han forteller henne om at han opplever samme dag om og om igjen, kommer jeg på nå, noe hun selvsagt har vanskelig for å tro og glemmer neste dag, men jeg tror hun en dag tror på ham, og før de sovner er det siste han sier til henne at han vil at hun skal bli der, og utrolig nok våkner de sammen neste dag, på en tirsdag, og livet fortsetter på vanlig måte.

Veldig rotete fortalt, men det er det jeg husker. Kommer ikke på hva hun skuespilleren heter, men hun er i en L'Oréal-reklame for rynkekrem eller noe sånt. Noen som vet hva filmen heter?
Vis hele sitatet...
Groundhog Day.