View Single Post
At PC'er skal hjelpe kunnskapsløftet har jeg vanskelig for å tro, det er alt for ny teknologi til at man effektivt kan bruke dette i skolen. Det er flere punkter her som spiller inn selvfølgelig for og mot, alikevel mener jeg at MOT har flest og sterkeste punkter. Jeg kan vel ramse opp et par jeg kommer på:

Datamaskiner er ikke stabile, spesielt ikke maskiner som legges i ryggsekker o.l, har hørt om mang en gråtkvalt student som har eksamensinnlevering om to dager der maskinen har kræsjet, og selvfølgelig må sendes inn i to tre uker for reparasjon. Er hun heldig og treffer på en veldig behjelpelig "kundebehandler" her, så kan i de fleste tilfeller denne hentes ut direkte fra harddisken, med mindre nettopp denne er problemet...

80% om ikke mer av internett er kun distraksjoner, spesielt sett i skolesammenheng er vel 98% distraksjon, tall jeg selvfølig har dratt ut av rævva, men det illustrerer nok sannheten nøyaktig nok. Da jeg gikk på skole hadde vi enda penn og papir, så om var timen gørrkjedelig nyttet ikke facebook.com, med mindre man tegnet det selv på arket. Dette fører til at selv om man ikke følger med, så forstyrrer man i hvertfall ikke andre (med mindre man faktisk gjør dette, men da blir det som regel oppdaget av lærer).

Selv voksne mennesker kan bruke en hel jævla dag på facebook, så hvorfor ikke skoleslitne ungdommer?

Gjerne et litt surt innlegg, men for faen, kjenner bildet av en gjeng slappe tenåringer som ser på tv serier og spiller spill i timene på skolen pisser meg off noe jævlig