View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Eller hvis den ene av de to skjerper seg. Jeg nekter flatt å tro at Facebook fungerer som noen kjempedistraksjon. Spill kan jeg skjønne, hvis det er et heavy spill med mange effekter. Jeg kan også til en viss grad skjønne at film virker distraherende. Noe annet går jeg nok ikke helt med på.
Vis hele sitatet...
Vel, du vil forstå det bedre selv når du sitter et stykke bak i et klasserom hvor x antall PC-skjermer lyser og skriker etter din oppmerksomheten med spill, film o.l samtidig som de nærmest blokkerer for synet ditt fram til tavlen og læreren, som holder på å belære deg om et eller annet fra 5000 år tilbake i tid krydret med knusktørre faktaer. Da er det lett å falle i fristelsen å heller ta seg en titt på noe som interesserer mer..

Det kan påvirke selv den mest konsentrerte og pliktoppfyllende eleven som på alle måter har lyst å lære mer, men dessverre blir distrahert av andre tankeløse elever som klarer å ense at noen kanskje har lyst å lære og at de i det minste burde så mye respekt at de legger vekk spill og slikt til friminutt eller fritimer..
Ikke kom her og si at man må sitte seg lengre fram, det blir bare tull siden det ikke er lov å uttøve disse aktivitetene som elevene holder på med..