View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Znerk Vis innlegg
Ey! du trenger ikke komme med "stygge" kommentarer til en post som i høyeste grad er relevant i denne diskusjonen.. Jeg sier at dette er interessant fordi dette handler om forskjellige måter å skape fri energi (evighetsmaskiner om du vil) på.. Jeg har ikke sagt at noe av dette fungerer i realiteten, men debatten rundt dette er interessant!
Vis hele sitatet...
*sukk*
Nei, kommentaren er ikkje interessant, fordi det er et prinsipp som er tilbakevist mange ganger. Måten den fungerer på er pendler som har rimelig stor energi, sammenligna med energitapet til kula.

Debatten rundt fri energi er totalt uinteressant inntil nokon greier å grave fram noko som falsifiserer termodynamikkens tredje lov. Som sagt - noko så enkelt som å lage ein kopp kaffi med mindre tilført energi enn den varmeenergien som vatnet ender opp med duger lenge. INGEN har gjort det til dags dato, sjølv om veldig mange har hevda det. Men påstander duger ikkje.
Sitat av Znerk Vis innlegg
Jeg for min del syntes at filmen jeg linket til er meget interessant, ikke bare lærer jeg om historien bak de forskjellige teoriene, men den forklarer også hvordan de "virker".. Du får ta ditt eget standpunkt når det kommer til om dette er interessant eller ikke, men du kan holde deg for god til og kalle andre meninger for pissprat
Vis hele sitatet...
Vitenskap handler ikkje om kva du måtte meine eller ikkje, men kva ein faktisk veit. Kanskje er termodynamikken feil, men det er ein teori som har holdt seg totalt utan revisjon rimeleg lenge, og det er ingenting som tyder på at noko vil motseie den. Inntil nokon kjem med falsifisering av den så er det fornuftig å anta at den stemmer.

The second law of thermodynamics holds, I think, the supreme position among the laws of Nature. If someone points out to you that your pet theory of the universe is in disagreement with Maxwells equations - then so much the worse for Maxwell's equations. If it is found to be contradicted by observation, well, these experimentalists do bungle things sometimes. But if your theory is found to be against the second law of thermodynamics I can give you no hope; there is nothing for it but to collapse in deepest humiliation.
Arthur Eddington
Vis hele sitatet...
Så får folk prøve å beklage at eg forveksla 2. og 3. lov