View Single Post
Lasarus: Det får vente med dette så lenge, men skal prøve huske å sende deg en melding når jeg har skrevet et innlegg om hvorfor bibelen inneholder fler feil en evolusjonsteorien.

Tafsern: Nei egentlig er det bare hvordan han største snakker og oppfører seg som irriterer meg og det ble til at de begge to ble idioter av stor rang
Men muligens jeg kjenner meg igjen i mr know it all så derfor jeg ikke likærn... Jeg fordrar han feite fyren i hvert fall.

Sitat av comicz Vis innlegg
Uansett er det grådig vanskelig å ta folk for å ha feil virkelighetsoppfatning når vi ikke har noen riktig (fasit), og når det er opp til hver enkelt å finne ut av 'verden' allikevel.
...i tillegg vil jeg jo påstå at vi fort kommer i fare for å hindre egen utvikling - jeg tror det er ganske mye vi ikke har funnet ut av som pr i dag kan virke "far out" (og dersom noen går ut med slikt vil de/deres gruppering fort oppfattes som noe 'religionsliknende').
Vis hele sitatet...
Nei det er utrolig lett å ta folk for feil virkelighetsoppfatning. Verden er elendig og urettferdig, og livet er kun hva du gjør det til. Det er fasiten.
Så har det blitt ganske komplisert etter opprettelsen av et stor-samfunn hvor vi har mer tilgang til kunnskap enn noen gang ved hjelp av Internett.

De som snakker med gud og engler og gnomer og nisser lever ikke i virkeligheten, selv om det er deres virkelighet så er det ikke virkeligheten for over 99% av oss. I mitt hode har dem vrangforestillinger, dem takler ikke realitetene ved livet. Men så lenge de ikke er til skade på andre måter enn å fortelle andre interesserte om det, så gjør det ingen verdens ting for meg. Ingen som sier at jeg må tro på det eller støtte det med penger.
Gud som er allmektig og god og perfekt og elskende og hva er det han ikke er,(?) har absolutt ingen verdens ting å bidra med i denne 3d verden utenom tankene våres på "det". Han gjør ingen forskjell, styrer ikke vinden og lager heller ikke vulkanutbrudd. null og niks bidrar denne fantasi skapningen av et "overmenneske" til våre nåværende liv. Fjerner ikke sykdom og skaper dem heller ikke, men jeg er overbevist om at man kan "tenke seg syk og tenke seg frisk". Selvfølgelig hjelper det ikke for ordentlige sykdommer.

I følge bibelen kan man jo forklare fraværet til gud med at han ikke har tid til oss levende siden han har mer enn nok med å dømme alt som dør i universet til enhver tid. Men da er det jo uansett ingen grunn til å be for fred i verden, det vil han jo aldri ha tid til hvis han attpåtil skal ta seg tid til alle individene som ber for at bestemor skal bli frisk eller de som ber for mer penger til å få råd til å betale for billetten til Europa.
Nytter ikke å be for at pengene skal bli mer rettferdig fordelt, nytter ikke å be for alle skal være like mye verdt, nytter ikke å be for at jeg vetta faen hva folk ber for jeg, sikkert noe enda mer egoistisk :P Og hvordan skal det gå i himmelen når han ikke har tid til oss der heller? Alle ender opp med evig liv i helvete hvor vi kan gjøre som vi vil?
Og i verste fall om bibelen, koranen og toraen stemmer, ja da velger jeg faen meg å dra til helvete. Kanskje man blir straffet i helvete med jomfruer? Det er alltid ei jomfru og det er det kjipeste med helvete :P


Men jeg tror og håper på at det finnes noe man kan kalle "gud". Men i et organisert religion opplegg så blir det bare på tryne og det holder utviklingen i denne verden tilbake
Synes det skal brukes mer penger til forskning på "ingenting" eller forskning på "maskiner og ting" som gjør livet til alle som ønsker et bedre sted å leve på jorda og ikke bare de som var heldig å bli født et sted hvor de har mulighet til å betale for de samme godene resten av befolkningen har blitt født inn i.
Det som får mest penger til forskning i dag er vel våpenutvikling, medisiner og verdensrommet. Tror ikke det bidrar så veldig til positiv utviklingen av hjernen vår akkurat, men kan jo hende da.


"Jeg innrømmer at mine egne visjoner aldri kan ha samme betydning for andre som de har for meg og jeg er ikke skuffet over dette. Alt jeg ber om er at mine egne resultater vil overbevise andre sannhetssøkere at det, hinsides enhver tvil, eksisterer noe som er verdt å søke og som man kan oppnå med metoder som er mer eller mindre lik mine egne. Jeg ønsker ikke å være hyrde til en flokk, et fetisjobjekt for dårer og fanatikere, eller grunnleggeren av en tro som kun er i stand til å gjenta mine egne meninger. Jeg vil at ethvert menneske selv skal kutte sin egen vei gjennom jungelen."

Aleister Crowley

(Noen som vet hvorfor det er så mange som sier at Aleister Crowley var satanist?)
Sist endret av Inspecta_Deck; 15. september 2010 kl. 02:30. Grunn: t