View Single Post
Sitat av masterman Vis innlegg
har hatt mange hyggelige møter med eldre politifolk, men aspiranter... huff huff.

For en stund tilbake var jeg ute å kjørte litt med crossen min, etterhvert kom politiet kjørende på leit etter meg så jeg stakk av, de så meg fra kanskje 300meter avstand før jeg grusa vekk (kunne umulig ha gjenkjent meg eller crossen). Selvfølgelig går crossen tom for bensin og jeg triller den hjemover etter circa 15-20min ser politibilen at jeg triller en cross og stopper meg. Her kommer det morsomme, tatt rett utifra en dårlig komedie.. han kommer bort som mr. nice guy og spørr om jeg har kjørt crossen, jeg nekter så skifter han taktikk til mr bad guy og legger meg i håndjern, skifter til mr nice guy og spørr igjen med en pusestemme om jeg hadde kjørt å lovte meg gull å grønne skoger viss jeg innrømte det. Jeg nekter igjen så skifter han taktikk til mr bad guy tar tak i meg å river meg bort bak bilen og så kommer han med at jeg like godt kunne innrømme fordi han skulle ta DNA prøve og fingravtrykk av hendlene/salen på crossen... hahahahha nekta igjen så blei han uber pissed å slang meg bak i politibilen, satt aleine i rundt 45min-1time uten noe lufting midt i solsteika mens dem henta tilhenger å stjal crossen min

Samme fyren prøvde også å gi meg bot på 6000tusen pga en skrutrekker i bilen var vist våpen på offentlig eiendom. morsom fyr.. En annen idiot nærmest løper inn på en bensinstasjon å skriker "hvem idiot er det som har parkert den bilen der" flyyyyyy forbanna var han, stod rett uttafor døra omtrent (eneste bilen) ingen andre der, men han ville vel parkere litt nærme han også...

virker som de eldre har en litt bedre virklighets oppfattning og at det ikke er CSI miami dem driver med. Blei stoppa av en eldra kar 50+ som spurte " førerkort og vognkort" jeg med en litt shaky nervøs stemme " ehhhh.... har ikke med meg akkurat nå" han spørr om bilen er registrert på meg, sjekker det opp og at alt var i orden, sa han bare at jeg skulle huske det nestegang med et smil og lot meg kjøre vidre

Blir avhørt av en koselig kar og kan gå derifra 30min etterpå, på vei ut blir jeg stoppet av aspiranten som skal ta bilde av meg med hjelm, sier nei han jo nei jo nei jo latterlig type, jeg blir irritert å spørr hvorfor så kommer han med " fordi jeg sier det" hva faen trur han at han er... glem det sier jeg å går min vei, da schpader det helt i huet til stakkars fyren og skal ta "hevn" på meg fordi han ikke fikk vilja si. Han river hjelmen ut av henda mine og sier at jeg ikke får lov til å ta den med, jeg gir ganske blankt faen i det da jeg var rimelig lei fyren, går min vei og etter 5min gåing kommer han i en patruljebil å gir meg hjelmen, makan til amatør. Sikkert blitt snakket til av noen ordentli politifolk at han var en enorm pikkskalle.
Vis hele sitatet...
Haha, må si, han fyren virket skikkelig maktsyk.

Men jeg er enig med deg når det kommer til at lengre fartstid = hyggeligere politi. Men, som med alle andre jobber, man blir jo selvfølgelig bedre til å utføre jobben jo lengre man holder på med den.

Kan ikke si at jeg har hatt så veldig mange problem med politiet. Har bare 2 bøter på meg, og diverse annet. Ene gangen fikk jeg en litt yngre politimann som ikke var særlig glad, men virket stresset. Han kunne vært hyggeligere, og var egentlig litt spydig, men stort sett var han grei.

Derimot, når jeg ble tatt av MP for noe annet igjen, så fikk jeg et helt annet inntrykk enn det jeg forventet. Man hører jo historier om MPer som slår inn dørene til folk, og stort sett bare faenskap. Alle MPene jeg møtte på den dagen var utrolig hyggelig, og veldig interessant selskap. Selvfølgelig var jeg ikke rasshøl mot dem, men de ga meg heller aldri noen grunn til å rynke på nesen. De tok svært letthjertet på saken, og var stort sett hyggelig og blid.


Jeg kjenner selv 2 stykker som skal bli politi nå. Ene er ikke akkurat hva jeg ville anbefalt noe høyere makt enn å nekte å selge øl til fulle kunder i kassen på rimi. Skikkelig tulling, som i tillegg har anlegg for vold og kan være ekstremt vrang og i noen tilfeller maktsyk. Han andre er en hyggelig fyr, som jeg umulig kan tenke meg noen kommer til å ha problemer med. Jeg vil tro det er mange personlighetstyper som kommer til politiet, problemet er egentlig bare når feil personlighet får utøve den makt som politiet har. Men stort sett, behandle politiet med respekt, og som cartman sier,"respect my authoritay", så vil de i de fleste tilfeller være hyggelig. Alle politi er ikke ute etter blodet ditt. De er tross alt mennesker som deg og meg.