Tråd: Rivotril 2MG
View Single Post
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Rivotril (klonazepam) er det mest langtidsvirkende benzodiazepinet vi har i Norge. Det er vel også et av de mest potente på generell basis. Verken Xanor (alprazolam) eller Flunipam (flunitrazepam) virker noe særlig lenge. Xanor er (i de fleste tilfeller) hardest mot angsten av alle benzo, men varer til gjengjeld som sagt veldig kort.

Oops, edit. Du nevner at kun førstegangseffekten virker anxiolytisk for deg, førstegangseffekten er rusfølelse. De fleste opplever anxiolytisk virkning uten å måtte opp i doser som gir rusfølelse. Hvis du bare blir rolig på rusfølelsen (ganske uvanlig), men uansett da så er benzodiazepiner for milde preparater for deg. Da kan du som du sier ty til opiater, ikke trolig at en lege enkelt vil skli fra seg opiater mot angst men du skaffer vel på gata.
Vis hele sitatet...
Der må jeg si meg uenig, hvertfall i mitt tilfelle. Kroppen min bryter ned rivotril på 12 timer, jeg har tatt urinprøver og blodprøver 12 timer etter rivotril flere ganger uten at jeg har fått en positiv prøve. Mens jeg fikk det på sobril.. Men sobril fungerer ikke på meg, men rivotril hjelper meg veldig. Får panikkanfall osv. av og til, ikke på medisinen da

Jeg eller legen min vet ikke grunnen til dette, men poenget mitt er at jeg ikke vet hva jeg skal fram til, hehe, sorry måtte bare fortelle det, synes det er så rart og tenkte kanskje noen har noe idèr angående dette?