View Single Post
Sitat av Ezzi Vis innlegg
Dette er tull, om du kan faget du skal ha eksamen i så trenger du ALDRI hele tiden. Og å sitte og kulean litt med et spill på pcen er veldig bra for å få tankene til å flyte litt og få nye ideer til oppgaven.
Ren psykologi tilsier at når du har en slik situasjon vil hodet uansett jobbe med oppgaven mens du prøver å koble av, så jeg vil faktisk ambefale å gjøre noe slikt.
Det er mye av grunnen for at lærere anbefaler sine elever å ta seg en lufte tur under eksamen.
Jeg har alltid benyttet meg av slike ting selv på universitetet, og jeg må si at som ferdig ingeniør så vil jeg si at jeg er nå kommet litt lengere enn søppeltømmer.
Men jeg vil også si at du må være smart når du skal gjøre dette, du må enten være ferdig og spille bare for å være en douce for å plage de andre som ikke er ferdig,(jeg liker spesiellt og se kabalen gå opp og se de hoppende kortene på full skjerm mens jeg hører vakter sukker, og klasse kamerater gir meg et "nod of approval". Eller så må du gjøre det for å få et avbrekk av din tanke prossess, men da må du gi deg etter en hvis tid så du ikke blir sittende og tenke jeg skal gi meg etter jeg får en til å gå opp også har du ikke mer tid igjen.
Å få hjernen på en nytankeprossess er spesielt bra hvis du sitter med feks et matte stykke du vet du kan men ikke finner ut av. Eller hvis du har gjort ferdig en teoretisk oppgave som du mener du har mer på lager som du ikke her fått ned på arket.

Men dette er min personlige oppfatning, og for alldel dette er kanskje ikke for alle men jeg ville anbefale alle å prøve.

Btw hvis du får kjeft fra vaktene bare si at du trenger å spille litt for å koble av siden du stitter fast. Så burde de ikke ha noe å si på det.
Vis hele sitatet...
Hvis du aldri har hatt dårlig tid på en godt forbredt eksamen iløpet av et ingeniørstudie, så lurer jeg fælt på hvilken høyskole/universitet du har gått på.