View Single Post
din røver
Zeco's Avatar
548
Sitat av 406057 Vis innlegg
Så en gang en veldig bra dokumentar om akkurat dette. Den lå på youtube før, men er fjernet (This video has been removed due to terms of use violation.). Det var en BBC dokumentar om en mann ved navn Michael Corke som plutselig ikke fikk sove lenger. Han kunne legge seg i senga og prøve så hardt han kunne, men uten hell.

Han levde et normalt liv som musikklærer på en skole i USA, da han uten grunn får denne sykdommen. Han overlevde lenge, men det ender opp med at han ble helt hjernedød tilslutt. Klarte ikke en gang å gå eller prate.

Synd jeg ikke finner dokumentaren på nettet lenger. Det ble også fortalt om en radiovert som var våken i mange døgn for å samle inn penger til veldedighet. Når han nærmet seg slutten ble det sagt at han forandrert personlighet totalt. Radioverten som var kjent som en hyggelig og pratsom kar, ble lukket og aggresiv mot alt og alle, live på radio.

Har også hørt om amerikanske soldater som ble tatt til fange under vietnamkrigen (tror jeg), der hadde de blitt torturert ved å ble vekket hver gang de prøvde å sove. Venner og familie fortalte at de ikke kjente igjen personen som hadde blitt utsatt for denne torturen (personlighetsmessig). Virker som at det å være våken i ekstreme tidsløp kan sette permanente skader på hjernen.

Glemte å legge til at etter en periode som grønnsak så døde Michael Corke.
Vis hele sitatet...
Kunne godt tenke meg å se den dokumentaren. Meld fra om du finner den!