View Single Post
Dette blir nok noe spam av tråden, men ser det er nevnt tidliggere i tråden skal du ta kontakt på PM derfor du ønsker å være læring. Se sitat fra trådstarter:
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Som nevn tidligere i tråden, ta kontakt via PM om du ønsker å vær lærling. Vill du vær læremester så skriv et innlegg her i posten, husk å skriv hva du kan lære dem om, og kanskje noe om hvor mange du har kapasitet til å lære opp. (Skriv gjerne annen informasjon om du ønsker)
Vis hele sitatet...
Når alle som ønsker å lære seg forskjellige språk skriver sin interesse i denne tråden blir det veldig mye spam, og det blir vanskelig å se hvem det er som melder seg som "læremestere" i tillegg regner jeg med det er fåtall av oss som ønsker å være læremestere som aktivt gidder å søke opp "lærlinger" og heller forventer de kommer til oss om de ønsker å lære. Det er trossalt vi som gir et tilbyr dere og tar oss tid til å dele noe av vår kunskap med dere som en god gjerning for dere.

-------------

Jeg vil til slutt si at jeg gjerne kan ta en "lærling" i Python, og det grafiske API-et Pygame.

Jeg er selv student i informatikk og har kunskap i C, C++ og Python gjennom studier, men føler meg mest trygg på python og er det språket jeg liker best. Jeg vil kunne hjelpe deg fra å være nybegynner og opp til cirka det nivået jeg er i dag etter å ha studert informatikk i 2 år, og jobbet en del med det på fritiden. Opplegget vil begynne med å lage enkle "konsoll-aplikasjoner", og etterhvert som du gjør fremskrit kan du kanskje prøve ut Pygame.

Av deg som ønsker å eventuelt være lærling forventer jeg:
- At du er tolmodig og forstår at du må lære å krype og gå før du kan løpe. Og at du derfor er villig til å gjøre enkle oppgaver til å begynne med grafiske programmer.
- At du kan jobbe en del selvstendig og kan google, jeg er selv student og har en del fag jeg må fokusere mye på og har derfor ikke alltid tid til å hjelpe.

synes egentlig John B sa det veldig bra:
Sitat av John B Vis innlegg
Ikke benytt deg av mitt tilbud dersom du:
  • Ikke forstår engelsk og ikke er villig til å lese dokumentasjon
  • Ikke klarer å google
  • Ikke kjenner ditt eget operativsystem
  • Ønsker å lage en trojaner ol.
Vis hele sitatet...
Ta kontakt på PM om du er interesert i å lære Python, og vil ha litt hjelp på veien. Opplegget vil gå over MSN og E-post. Og vil gå ut på at jeg gir deg noen oppgaver i stigende vanskelighetsgrad på epost, som du skal jobbe med å sende svaret tilbake. Jeg vil så evaluere kildekode og si hva som er bra og dårlig. Jeg vil være tilgjengelig på MSN om du har spørsmål og/eller trenger hjelp.