View Single Post
Jeg har også bare egen erfaring å komme med, og jeg vil si dette: Blir jeg usosial av å røyke? Ja, men om enn gidder gå litt dypere vil jeg også si: Hvorfor blir jeg usosial? Fordi så fort jeg har tatt meg et trekk, så henger det over meg hvilken "taper" jeg er i andres øyne og fordi jeg føler meg som narkisen fra plata, eller som toska..

Kan cannabis gjøre deg paranoid? Vel, ja. Hvorfor blir jeg paranoid? Vel, jeg husker veldig godt at det var svært forskjellig å røyke en joint i amsterdam i forhold til her hjemme..Hvorfor? Enkelt, fordi jeg ikke lengere er noe annet en "en av de andre", jeg skiller meg på ingen måte ut med at jeg røyker en johann, og jeg blir ikke sett ned på, ja selv når jeg tar et trekk, tvert i mot møtte jeg svært mange likesinnede, uavhengig av nasjonalitet, alder eller yrke..

Så hva er egentlig problemet? Vel jeg mener problemet ligger i psyken.. Vi er lært opp fra krybben at dette er dop, og dop er ikke bra for deg. De som røyker en jonas har alltid blitt hengt ut, men jeg vil si problemet ligger hovedsaklig hos røyker og sekundært hos "resten"..

For handler det ikke om at du føler deg annerledes pga hva andre mener og synes? Og hvem er det egentlig i dag som kan stå for det de mener? Hvem er det egentlig som kjenner seg selv i dag? Jeg har en oppfatning av at de fleste er hermegåser til det siste, det som er "vanlig", "normalt" eller "inn" er stort sett hva massen henger seg på, og da er det ikke rart at en "røyker" her til lands ender opp med å bli usosial!

Kjenn deg selv, var en gang et svært dypt utsagn, men er i dag - som alt annet i dag - utvannet og brukt av mennesker som ikke aner hva det betyr i sin dybde..Men men, Salomon sa for mange tusen år siden: Forfengelighet, forfengelighet og atter forfengelighet, intet nytt under solen...=/ Så med andre ord, ikke mye har skjedd siden den gang...