View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Men hvorfor i alle dager går du ut og argumenterer for at det finne massevis av folk som mener det samme som deg når du ikke vet om det gjør det?
Vis hele sitatet...
Men herregud, da - er man nødt å regne slikt ut fra et etablert parti? Nei, selvfølgelig er man ikke det. For alt du vet, kan jeg ha en omgangskrets stor nok til å registrere meget mange meninger - hvor X deler samme synspunkt som meg. For alt du vet kan jeg ha foretatt en privat undersøkelse som har ført statistikk på det. Jeg antar ikke, jeg vet at det er en god del som deler mitt synspunkt på dette.

noe du kan hevde fordi du er anonym på nettet.
Vis hele sitatet...
Jaha? Så i det man hevder det på Facebook under fullt navn, hva skjer da, egentlig? Denne påstanden din er kun idioti.

Jeg krever ikke navn eller annen form for identifisering, men jeg krever at du viser meg hva disse folkene evt. skulle stemt eller hvilke organisasjoner de er medlem av.
Vis hele sitatet...
Idiotisk påstand. Du kunne nok gjerne ha ønsket at jeg bedrev hersketeknikker her, men det er dog ikke tilfellet. Hva sier det deg om du får en rekke navn? Absolutt ingenting. Hva sier det deg om jeg oppsummerer hvilke politiske parti de jeg personlig kjenner, stemmer, med samme synspunkt som meg i dette tilfellet? Ingenting, for du har jo selv sagt at politisk tilhørig er irrelevant. Så hvor vil du, egentlig?

Blant personer jeg selv enten har snakket med eller kjenner, finner man ungdom og voksne som stemmer AP, som stemmer SV, som stemmer FRP, som stemmer RV... det er disse jeg kommer på i farten. Det forteller imidlertid lite. De kan stemme på sine utvalgte parti grunnet enkeltsaker, eller grunnet at mesteparten av politikken tiltrekker dem. Eller fordi de ikke eier snev av politisk innsikt. Det er dog ikke slik at man er nødt å holde seg til en høyreside for å kunne ha en ENKELTMENING lik den her omtalte.

Et konkret eksempel er den (så vel fortjent) beryktede Tore W. Tvedt, som enhver ville satt på høyresiden umiddelbart. Hvorfor er han da så enig med Kristin Halvorsen angående hennes syn på Midtøsten? Er det ikke ironisk at en som han deler samme politiske syk som sosialisten Halvorsen, etter dine tankebaner?

Hvis det er så mange som du påstår så er det helt umulig at ingen av dem tar aktivt del i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Ethvert menneske som ikke er isolert, tar aktivt del i samfunnet. Jeg har dog vanskelig for å tro at du skal ha en komplett oversikt over hele Norges befolkning. Kanskje du har en viss oversikt over stedet du tilhører, men landet er langstrakt.

Dessuten skjønner jeg ikke hvordan du kan si "så mange som du påstår", ettersom jeg aldri har gitt et konkret tall. Det blir for dumt av deg.

når du er ny på ett forum, som du er, så må man regne med at det man faktisk poster er med på å forme andre brukeres oppfatting av deg. Dummere er ikke du heller.
Vis hele sitatet...
Personlig mener jeg ikke det er riktig å dømme utifra enkeltposter, da deltagelse på slike forum som her kun speiler en minimal del av et individ. Selvsagt avhenger det av antall poster og hvilket rykte man har opparbeidet seg, men som du selv sier, er jeg ny her. Hva gjelder denne debatten, hadde jeg da ingen intensjon om at den skulle ta slik over. Jeg føler jeg for det meste kun har gjentatt meg selv.

Jeg trekker ikke inn andre og irrelevante tråder, for av de trådene jeg har lest av deg så handler samtlige om politikk. Det er derfor de ligger under "Samfunn, etikk og politikk" kategorien. Hva du mener om andre ting det er egentlig ikke så farlig, det er derfor jeg ikke poster i de trådene...
Vis hele sitatet...
Så du har hatt såpass lite å gjøre at du har giddet å gjennomsjekke alle postene mine? Da ser du vel også at jeg har større perspektiv enn kun det politiske, selv om det er flest oppfølgninger i den kategorien. Disse er dog kun fordelt på TO tema, grunnen til at jeg tydeligvis står som mest aktiv her, er jo selvsagt fordi enkelte utsagn har blitt gjenstand for utvidet debattering. Synes rett og slett du trekker altfor raske slutninger når du presterer å gjøre en slik "research" som du presenterer her, bare for å kunne koke sammen et inntrykk av en totalt ukjent og slik ubetydelig meddebattant. Det ser jeg ærlig talt ikke poenget med.

Eller for å si det på en annen måte: Jeg skulle likt å sett en eneste en stille seg bak påstander som "konvertering til Islam er landsforræderi" og "Alle muslimer er ute etter å overta den vestlige verden." Jeg vet de finnes, men de er svært svært få.
Vis hele sitatet...
Nå ser det jo ut til at du har falt for én setning som du har plukket ut som en gjenganger, nettopp den om landsforræderi. Jeg utdypte dog i hvilket henseende dette var - altså ikke i samme betydning som hva Vikun Quisling gjorde gjeldende. Det eneste jeg la under det begrepet, var "å svike sitt eget land", nettopp fordi en slik handling er repsektløs overfor landets egne verdier. Alt ligger til rette for en slik praktisering i eksempelvis Tyrkia, og hvorfor da forflytte alt til "feil sted"?

Og angående setningen din "alle muslimer er ute etter å overta den vestlige verden" - så er dette aldri noe jeg har uttalt. I det hele tatt. Befinner meg ikke på det stadiet hvor heftige konspirasjonsteorier alà "muslimer har en hemmelig agenda" regjerer. Derimot har jeg sagt at innflytelsen deres er økt, hvilket er hva jeg stiller meg kritisk til.
Sist endret av Angelina; 21. mai 2010 kl. 01:00.