View Single Post
Nå er ikke kristne og muslimer verdens beste venner, akkurat, hvilket lett forklarer én vanskelighet med å "praktisere side om side".
Vis hele sitatet...
Er det ikke mulig å endre dette? Jeg tror i hvertfall ikke den saken blir bedre om man driver å skiller folk fra hverandre. Om folk må leve sammen, så lærer de å godta hverandre. - og sammen med den vestlige kulturen tror jeg det blir et stadig mindre problem å leve sammen på tvers av religioner da kulturene vil smelte sammen.

Du sier og "kan de ikke bare reise til et annet land om de tror noe annet". Tror du virkelig verden er så enkel at man bare kan velge å flytte og bo i et annet land fordi man tror noe annet. Hva med alle muslimene som egentlig ville bo hjemme men måtte flytte pga krig, eller de norske som konverterer til islam - skal de bare gi opp familie og venner og reise til et annet land fordi di ønsker å praktisere religionen sin?

Jeg føler argumentene dine faller på sin egen urimelighet. Når en stadig større andel av befolkningen er muslimer, så må vi kunne tilpasse oss disse. Å drive å ghettofisere muslimene styrker ikke akkurat integreringen.