Tråd: Polygamy
View Single Post
Sitat av Miza Vis innlegg
Bibelen er også imot homofili. Betyr det at kristne aldri er homofile?
Vis hele sitatet...
Ja, homofile gjelder det også. Det er en annen debatt, jeg ser grunnen til at du vil ta den diskusjonen, men jeg tror du vet hvorfor det ikke passer her: Det er to forskjellige ting.
Sitat av Miza Vis innlegg
Da er dette ikke noe for deg. Jeg har aldri vert av den sjalu typen og har slettes ikke noe imot at kjæresten min er med ei anne jente så lenge han fremdeles elsker meg også. Forøvrig er jeg den eneste av oss tre som ikke har 2 kjærester.
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig følelser du mener at du har. Klart det. Jeg bare sier at det har jeg ingen tro på at vil vare livet ut. Som sagt, jeg mener at siste episode av House er en glimrende kommentar til dette temaet.

Vet du hva? Du spurte om dette: Er det sosialt uakseptabelt at en gutt har to jenter og alle er åpne om det?
Svaret er faktisk JA. Det må du innse, og jeg tror også du vet det selv. Hver gang du møter nye folk, må du nok gå gjennom samme rekke av spørsmål hver gang. "Hvordan klarer du det?", "Hvordan fungerer det?", "Er du ikke sjalu?" osv osv. Dere er en bitteliten minoritet, og desverre blir det nok slik.

Sitat av Miza Vis innlegg
Jeg tror dette er en vanlig oppfatning. Dette spiller liten rolle for meg, siden jeg ikke vil ha barn, og kjæresten min vil heller ikke.
Forøvrig ser jeg ikke problemet med å ha 3 foreldre. Det er da mye værre skjebner enn det. Jeg har sett noen intervjuer og lest artikler om barn fra poly-familier, og det ser ikke ut til at noen av dem har hatt en dårlig oppvekst. Spiller det da virkelig så stor rolle om du har 2 eller 3 foreldre? Jeg vil tro at det da bare er flere voksne du kan forholde deg til og som kan passe på deg.
Vis hele sitatet...
Kall meg gjerne gammeldags, men jeg håper ikke du laget denne tråden i håp om å bare få støtte. Du lever ikke i en SÅ liberal verden. Jeg er kanskje en av de få her på forumet som ytrer klare meninger om ting som gjerne er upopulært.

Faktisk, så får jeg et inntrykk av at du tror at kristne enten er bedre enn andre, eller tror de er det. Det må vi få slutt på. Kristne er like full i drit som alle andre. Noen kristne gjerne vil fortelle at andre lever galt. Vi er alle like. Vi er alle like lite verdig et liv med Gud i evigheten, men gjennom troen har vi nåde. Jeg dømmer ingen og forteller ikke folk hvordan de skal leve. Jeg forteller at Gud elsker dem og at de kan få et liv med ham. Alt dette med hva Bibelen sier om rett og galt kan folk få oppdage selv når de tar imot Gud og vil lese hans ord.

Så det jeg sier er: Jeg sier at kristenDOMMEN ikke stiller seg bak polygami og homofili. Jeg snakker ikke på vegne av andre kristne. De kan gjerne mene de har belegg for å si at Bibelen støtter polygami. Da er vi heller uenige om det. Der mener jeg Bibelen er klar.

Men vær så snill, la ikke denne debatten handle om hva som er rett og galt i følge Bibelen, jeg måtte bare "rette på deg" når du ville legitimere polygami i kristendommens navn.

Dette handler om det du lurte på: Er dette sosialt uakseptabelt?