View Single Post
Her stod det jævlig mye rart gitt.

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Jævlig flaks at russisk sikkerhetspersonell ikke tok livet av disse jentene. Hvor heldige de har vært tror jeg de aldri kommer til å forstå.
Vis hele sitatet...
Yeah right. Norge har ansvaret for den russiske presidenten sin sikkerhet, og de få sikkerhetsvaktene han har med seg bærer dessverre ikke våpen (i norge).
Anyhow så var jentene ganske langt unna presidenten selv.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Førrbajna tolljkjærringa...

De kunne blitt skutt på stedet, de hadde griseflaks.
Å leke terrorister under statsbesøk er å be om bråk.
Selv om du går i russedress kan du tenke deg om før du handler.
Ærlig talt synes jeg de kunne ha godt av et opphold på glattcella...
Vis hele sitatet...
Du tar veldig i når dem sier "kunne" ha blitt skutt på stedet. Jeg mener, først skal det bli gitt beordring om bevæpning, og så skal politi føle direkte at liv er på spill før dem skyter selv.

Sitat av snuskatten Vis innlegg
Politiet eller evt russiske sikkerhetsfolk hadde faktisk hatt lov til å skyte dei og. Dei har rett til å gå ut ifrå at det var ekte våpen, og kan handle etter det. Så ja, dei hadde flaks.
Vis hele sitatet...
Joda, men du blir ikke skutt helt ut av det blå uten advarsel såfremt du ikke er smart nok til å true noen med våpenet og politiet tror du vil skyte.

Sitat av Rodwelt Vis innlegg
For ett sjakktrekk å vifte med lekepistoler ut i fra en MB den dagen politiet er bevæpnet pga statsbesøk.

De fortjener en smekk på pungen.



Bedre att en trussel hadde utført ett attentat på den russiske president?
Vis hele sitatet...
Politiet var ikke noe mer bevæpnet enn de er til vanlig. Dvs våpen låst i bilen.



Jentene var helt klart dumme, og burde bli straffet deretter, uansett klesplagg. Men at de var en hårsbredd ifra å bli skutt, "heldige" for å ha livet i behold eller annet surr er jo bare helt fantastiskt langt ute på jordet.
De var helt sikkert ikke klar over at Medvedev var i byen engang.
Og det skal nevnes at folk blir tatt med våpen på gata hver dag i Norge, eneste grunnen til at dette var nasjonalnyhet var det for at 1: Russ igjen driter seg ut eller 2: Våpenbruk under president besøk eller en fin miks av begge.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:21.