View Single Post
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Vil bare starte med og si at dette sannsylgvis er en av de beste trådene jeg har lest når det gjelder innhold ifra flere brukere.

1

For det første, når man slåss med en hund så lekslåss man. Dette er ikke dyreplaging, men er en trening og du kan sette grenser for din egen hund hva angår biting.

Du kjenner forskjell på et lekebitt og et innstinktbitt for og si det slik, har selv blitt bitt av begge og vet hva jeg snakker om når det angår bitt.

2

Vis aldri frykt, mange innlegg er inne som nevner dette med og ikke være redd og iallefall ikke vise det.

Forsøk og være så rolig som mulig og vis dominans over hunden. Så lenge du viser at du ikke vil stikke avgårde vil stort sett hunden ikke gå til angrep.

Uansett, skulle hunden angripe stikk aldri ifra plassen, stå heller klar og bruke de dyrebare sekundene til og tenke over hva faen gjør du nå, stikker du av har du uansett bare utganger.

1) Du heter Justin Gatlin og løper som faen, du vil sannsynligvis også bare her utsette tidspunket for angrep med litt. Og samtidig ha lite krefter igjen.

2) Hunden får tak i deg ifra en vinkel hvor du har null kontroll (bakfra) og du blir totalt forsvarsløs.

3

Når hunden angriper er det viktig og beskytte enkelte plasser på kroppen.
I kronologisk rekkefølge;
Beskytt følgende deler best mulig; Hals, Hode, Hender, Legger.

Får hunden tak i Halsen din er du fucked, den vil rive av deg halsarterien som spagethi og du vil forblø iløpet av få strakser.

Blir du bitt i hodet kan dette være utrolig farlig, du kan bli bitt på steder som er utrolig viktig som eks; Pustesenter, nervesenter, hjertesenter o.l.
Og du kan ende opp som en levende filledukke.

På undersiden av hendene har du arterier som frakter blod, hendene krever ikke så mye blod men disse pumper store mengder med blod og skulle en av disse bli avrevne har du 1) En hånd som er ubrukelig. 2) To hender som er ubrukelige for du må støtte hånd 1. med hånd 2.

Leggene er også en del av kroppen som frakter mye blod, her har vi også en sen (akilles) som gjør at nedre fot er funksjonell. Skulle så denne bli avrevet har du samme dilemma som ovenfor. 1) Du blir en levende filledukke. Du kan ikke lenger sparke hunden. 2) Du blør ihjel på grunn av avrevet aorta i ben. 1 & 2) Ja?

Spark ikke hunden

Som mange tidligere har nevnt spark ikke hunden, med mindre du har vernesko på deg . Og skulle du være så dum at du sparker, må du mene det du gjør. Det nytter ikke og ha et halvhjertet spark da dette bare vil gjøre hunden mer forbanna og foten din vil være et helt ultimat mål for hunden.

Hele hundekroppen inklusiv skalle er veldig fleksibel så dette er en veldig dårlig løsning.

Motangrep

Mange har foreslått og gå mot hodet til hunden, dette er det smarteste. Gå mot hodet og hold rundt halsen. Den ned på rygg, da det er den posisjonen hunden kan forsvare seg dårligst i.
Og bare hold den.

Er imdilertid hunden utrolig sterk, så er nakken det mest sårbare. Ta et saftig grep over og under på nakken og vri rundt, her er det også nødvendig og gjøre det skikkelig hvis ikke ender det bare opp med at hunden vrir seg og biter deg jævlig hardt.

Som sagt, skal du gjøre noe av dette. Det viktigste ER og gjøre det skikkelig.

Dette var mine meninger og forslag, og har holdt på med hunder siden jeg ble født. Noe du lurer på, send meg en melding.