View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvorfor anarko-kapitalsime og ikke anarko-syndikalisme? Såvidt jeg vet så er det mange flere anarkister med sosialistiske holdninger enn kapitalistiske. Jeg må også innrømme at jeg aldri har sett det gul/svarte flagget, mens det rød/svarte ser jeg støtt og stadig...
Vis hele sitatet...
Anarko-kapitalisme er den eneste ordentlig form for anarkisme. Anarko-sosialisme; -kommunisme; -kollektivisme er selvmotsigelser. Selvfølgelig finnes det mange anarkister med sosialistiske sympatier, men det betyr ikke at det er riktig av den grunn. Sosialisme kan nemlig bare bli satt til verks med de midlene som sosialister selv misliker mest. (F.A. Hayek) jeg tror du bør lese litt mer av Murray Rothbard, David Friedman og Hans Hermann Hoppe

Sitat av apx500 Vis innlegg
Nyansert? Unøyaktig?
Jeg vil ikke si det. Fascisme er en viktig del av nasjonalismen generelt så vidt jeg vet. Selv om man selvfølgelig kan være nasjonalist uten å være fascist. Det og bare understreke at fascismen faller under nasjonalismen forener disse i pollen. Jeg venter ikke at det er så mange som ville valgt denne kategorien, derfor ble det enkelt for meg å forene disse til ett alternativ.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange nasjonalister som hverken støtter fascismen eller rasismen, de rett og slett liker landet sitt veldig godt, slik som Norgespartiet. (Misforstå meg rett, jeg er for globalisering og hater nasjonalister og Norgespartiet, men de fortjener å bli hørt på riktig måte)

Sitat av Akhkharu Vis innlegg
Nei. Klassiske liberalister er minarkister mens libertarianisme inkluderer både minarkisme og anarkokapitalisme. (Ref: http://en.wikipedia.org/wiki/Liberta...libertarianism )
Vis hele sitatet...
Enig.

Sitat av Akhkharu Vis innlegg
Kapitalisme er et sosialt system basert på erkjennelsen av individuelle rettigheter, inkludert eiendomsrettigheter, der all eiendom er privateid. (Ref: Andrew Bernstein, The Capitalist Manifesto; Ayn Rand, Capitalism: The Unknown Ideal)
Vis hele sitatet...
Litt uenig med deg her. Jeg vil hevde at kapitalisme er et økonomisk system med privat eiendomsrett og full avtalefrihet. Capitalism.org og jeg er tydeligvis uenig på dette punktet!

Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg vet jo det, og jeg bruker det som ett argument for at anarkosyndikalisme er med utbredt og "godtatt" enn anarkokapitalisme i det norske samfunn, noe pollen til TS bør speile.
Grønn-svart er jo selvfølgelig for "grønne" anarkister, som dyrevernere, vegetarianere og miljøforkjempere.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_anarchism
Vis hele sitatet...
Selv om det ene er mer utbredt enn det andre, betyr ikke det at det er berettiget. Millioner av mennesker tror på idiotiske ting. Vennligst ikke bruk Argumentum ad Populum