View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Mye rart i denne tråden, men en god del fornuftig om man filtrerer litt.

Uansett. Når en hund angriper vil den som de fleste rovdyr angripe utstikkene lemmer, i vårt tilfelle betyr dette ben og armer. Om en arm er i veien er du nesten garantert at hunden vil bite deg i armen, som regel over ermet. Dette har vi sett på filmer mange ganger og det stemmer overens med virkeligheten. Det du kan gjøre når du har en hund over ermet er å presse armen lengre inn i munnen. Hundens kjever er sterke, men jekslene er ikke så voldsomt skarpe. Derfor kommer nok ikke hunden gjennom huden noe særlig, og du kan presse armen lengre inn uten voldsomme smerter.

Hundens hud rundt kunnen er mye mykere enn vår på de fleste raser, derfor kommer du til slutt bak tennene. Dette gjør vondt for hunden og den vil sannsynligvis slippe taket. Merk dog at etter hunden har slippet tak på deg er du like langt som du var før, men kanskje noe av aggresjonen har lagt seg. I beste fall blir resultatet at hunden trekker seg, i verste fall angriper den på nytt. Ikke beveg deg etter at du har trukket ut armen. Uansett liker jeg metoden da du ikke skader hunden, jeg har forståelse for at det er vanskelig og tenke rasjonelt når du er under et angrep, holde hodet kaldt om du vil.

Dette gjelder kun for hunderaser med lang snute av åpenbare grunner.

Sitat av Sa-chan Vis innlegg
Store hunder har sykt tjukk skalle xD
Vis hele sitatet...
Uansett hunderase går det igjen at alle dyr som nedstammer fra ulven har en meget sårbar skalle helt på toppen av hodet. Skallen har på en måte en liten "grop" hvor den er ekstra tynn og et slag mot denne med et hardt objekt ville høyst sannsynlig drept hunden. Jeg våger å påstå at denne mannen traff på siden av hodet eller et annet sted som ikke var så sårbart, for skallen (toppen that is) er et meget sårbart punkt for hunder generelt.